قرچک| ریشه آسیب‌های اجتماعی در جامعه و فرهنگ حاکم بر جامعه است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک عنوان کرد: ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه و فرهنگی که در جامعه حاکم است می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از رادیو گفتگو، اردشیر بهرامی با حضور در برنامه گفتگوی اجتماعی در مورد عوامل موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: کشور ایران به لحاظ موقعیت استراتژیکی که در خاورمیانه دارد یک کشور خاص است و ریشه بخشی از آسیب‌های خانواده و خشونت‌ها در مسیر جامعه و تغییرات خانواده ایرانی در جامعه معاصر و به ویژه بعد از انقلاب و رشد شهر نشینی می‌باشد.

این جامعه شناس در ادامه با بیان اینکه ریشه برخی از آسیب‌های اجتماعی بر اثر این است که نتوانسته‌ایم توسعه را به گونه‌ای مدیریت کنیم که شکاف طبقاتی اتفاق نیفتد بیان داشت: امروز شاهد شکاف‌های گسترده طبقاتی در گروه‌های سنی، قومی و جنسی و... جامعه هستیم لذا در همین راستا باید ریشه‌های تاریخی و تحولات اجتماعی و فرهنگی در تبیین آسیب‌های اجتماعی در جامعه دیده شود.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان نقش بحران قحطی، وبا، خشکسالی وجنگ‌هایی که در اوایل قرن چهاردهم در ایران رخ داد را نادیده گرفت گفت: احساس نا امنی روانی اجتماعی که امروز در جامعه وجود دارد به دوران خشکسالی، قحطی، هجوم و جنگ‌های آن زمان بر می‌گردد.

بهرامی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت که مسئله ما در شکل گیری فهم درست اجتماعی زندگی کردن است که بخشی از آن خانواده است و بیان داشت سه دهه قبل چند نسل مادربزرگ، پدربزرگ، مادر و پدر و نوه با هم در یک خانواده زندگی میکردند ولی امروز شاهد این نیستیم و شکل خانواده مفاهیم و مناسبات آن تغییر کرده است.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که از نسل جامعه سنتی هستند و دوره کودکی آن‌ها در دوران سنتی گذشته ابعاد عاطفی عمیق تری نسبت به فرزندان امروز دارند.

کد خبر 55896

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد