شهرری| کمپ‌های ترک اعتیاد بیش از نیاز در شهرستان راه‌اندازی شده‌است

مدیر بهزیستی شهرستان ری گفت: این شهرستان حدود ۳۵ کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۵ (خودمعرف و اختیاری) دارد در حالی که تعداد مورد نیاز ۱۲ مورد و همین مسئله نظارت و بازرسی از کمپ‌ها را برای مسئولان دشوار کرده‌است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد رضایی اصل افزود: کمپ های ترک اعتیاد ماده ۱۵ در حوزه جغرافیایی شهرستان ری، بی حد و حصر توسعه یافته به طوری که به واقع نظارت را برای ما سخت کرده است.

وی با بیان اینکه نظارت و بازرسی از این کمپ ها زمان بر است، اظهار داشت: در بازدید ها اسناد، مدارک، میزان دریافتی هزینه درمان از خانواده ها و نحوه رفتار با مراجعان باید بررسی شود.

این مسئول ادامه داد: کمپ های ماده ۱۵ برای افراد خود معرف و اختیاری است از همین رو خانواده ها باید هزینه درمان را پرداخت کنند و همین مساله نظارت را دشوار می کند.

وی خاطرنشان کرد: در آخرین کمیته مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری، چالش ها کمپ ها مورد بررسی و بحث قرار گرفت و دستگاه قضایی و انتظامی توضیحاتی دادند اما بازهم خواهان ورود همه دستگاه ها برای حل این مشکل هستیم.

رضایی اصل اضافه کرد: به طور معمول همه کمپ ها یک شرایط خاصی دارند و اگر نظارت نباشد یا ضعیف باشد از چارچوب و قانونی اعلامی ما عدول می کنند و ممکن است در حق مردم اجحاف شود.  

مدیر بهزیستی شهرستان ری به مشکلات موجود در مواجهه با کمپ های ماده ۱۵ اشاره و اعلام کرد: از سویی بحث مبالغ دریافتی و از طرف دیگر نوع برخورد با خود معتادان و خانواده های آن مطرح است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین و مقررات تعیین شده در کمپ های ماده ۱۵، اضافه کرد: در صورتی که مردم هر نوع تخلف یا برخورد ناشایستی را مشاهده و گزارش کنند، ما با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی برخورد می کنیم.

رضایی اصل افزود: تعداد این کمپ ها بسیار زیاد است، شهر تهران با نزدیک هشت میلیون نفر جمعیت حدود ۲۶ کمپ ماده ۱۵ و شهرستان ری تنها ۳۵ کمپ دارد.

این مسئول مدت زمان نگهداری معتادان در کمپ های ماده ۱۵ را یکماه اعلام و بیان کرد: در حالی که ورود به این کمپ ها اختیاری و خود معرف است، در کمپ های ماده ۱۶، معتادان متجاهر جمع آوری شده با دستور مقام قضایی و مشارکت نیروی انتظامی به مدت ۶ ماه و به طور رایگان نگهداری می شوند.

وی یادآور شد: ۷۰ درصد معتادان متجاهر استان تهران در کمپ های ماده ۱۶ شهرستان ری هستند.

مدیر بهزیستی شهرستان ری افزود: در کمپ های ماده ۱۵ بحث دارو درمانی را نداریم، اما در کمپ های ماده ۱۶ با توجه به شرایط جسمی فرد شاید پزشک دارو تجویز کند.

این مسئول اظهار داشت: هم اکنون در شهرری حدود ۳۵ کمپ داریم که ۳۱ مورد از آنها فعالند و نزدیک به ۲ هزار و ۳۰۰ معتاد در این کمپ ها حضور دارند.

رضایی اصل یادآور شد: نرخ قانونی هر فرد در کمپ های ماده ۱۵ حداکثر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، اگرچه کمپ های درجه بندی شده داریم و هزینه نگهداری در کمپ درجه یک ما نزدیک به همین رقم است.

کد خبر 55887

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد