سال گذشته ۵۰۰ شغل برای مددجویان قزوینی ایجاد شد/ افزایش سقف تسهیلات اشتغال در سال جاری

علی دهباشی‌پور گفت: در سال ۱۴۰۰ بهزیستی استان قزوین متعهد به ایجاد حدود ۲۸۵ شغل بود؛ اما قریب به ۵۰۰ فرصت شغلی طی سال گذشته برای مددجویان قزوینی ایجاد شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین "دورهمی افطار" مسئولان استانی و مدیران مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی با مددجویان قزوینی،  در تالار کشاورز قزوین برگزار شد.
علی دهباشی پور هدف از برگزاری این مراسم را سلامت و نشاط اجتماعی مددجویان بهزیستی عنوان کرد و گفت: خودباوری و تلاش برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی، کار و تلاش و کسب دانش و تجربه سه اصل مهم برای رسیدن به موفقیت است که جامعه هدف بهزیستی باید آن را در نظر داشته باشند.
وی افزود: ایجاد فرصتی مناسب برای حضور مددجویان به ویژه معلولان که به دلیل داشتن محدودیت در محافل شرکت نمی‌کنند، سلامت و نشاط اجتماعی مددجویان و همچنین ورود خانواده‌های دارای فرزند معلول به فضای گفتمانی دیگر خانواده‌های دارای مشکلات مشابه و کسب آرامش روحی از اهداف برگزاری این مراسم است.
سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: حضور مسئولان در این مراسم‌ها باعث دلگرمی و نزدیکی بیشتر خانواده‌ها با مدیران شده و همچنین انجام اقداماتی نظیر مناسب سازی فضای شهری از سوی متولیان امر زمینه حضور بیشتر افراد دارای معلولیت در جامعه را فراهم می‌سازد.

سال گذشته ۵۰۰ شغل برای مددجویان قزوینی ایجاد شد/ افزایش سقف تسهیلات اشتغال در سال جاری
وی عنوان کرد: خیرین همواره به صورت پنهانی در کارهای خیرخواهانه و انسان‌دوستانه مشارکت می‌کنند اما معمولا خروجی کار خود را مشاهده نمی‌کنند؛ از این رو برگزاری مراسم‌هایی از این قبیل شرایطی را فراهم می‌کند تا افراد خیر و نیکوکار بتوانند حاصل اقدامات مثبت و کمک‌های خود به مددجویان را ببینند.

تعهد ایجاد 300 شغل برای مددجویان قزوینی در سال 1401
دهباشی‌پور خاطرنشان کرد: امسال تصمیم داریم تا در مراسمی با حضور خیرین استان، تولیدات و دستاوردهای افراد دارای معلولیت را در معرض نمایش بگذاریم، اشخاصی که با وجود داشتن محدودیت جسمی قادر به تولید محصولاتی هستند که قابلیت عرضه و فروش دارد؛ با این اقدام چه بسا خیرین برای برداشتن گام‌های بلندتر و مفیدتر برای جامعه هدف بهزیستی تشویق شوند.
وی عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان امسال، مراسم دورهمی افطار در کلیه مراکز مثبت زندگی و مراکز نگهداری شبانه‌روزی جامعه هدف در همه شهرستان‌ها برگزار خواهد شد، در مراسم امشب نیز تقریبا 200 نفر از مددجویان حضور دارند.
این مسئول در ادامه گفت: در سال 1400 بهزیستی استان قزوین متعهد به ایجاد تقریبا 285 شغل بود؛ اما قریب به 500 فرصت شغلی طی سال گذشته برای مددجویان قزوینی ایجاد شد.

سال گذشته ۵۰۰ شغل برای مددجویان قزوینی ایجاد شد/ افزایش سقف تسهیلات اشتغال در سال جاری
وی بیان کرد: امسال نیز بهزیستی استان قزوین تعهد ایجاد نزدیک به 300 شغل را دارد اما قطعا بیش از این ایجاد خواهیم کرد.
دهباشی‌پور بیان کرد: سقف تسهیلات در سال گذشته 100 میلیون تومان بود که این رقم در سال جاری افزایش خواهد یافت اما میزان تسهیلات متناسب با شغل انتخابی و میزان سرمایه مورد نیاز متفاوت خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: افزایش تسهیلات از سوی سازمان بهزیستی کشور عنوان شده، اما به شکل رسمی میزان سقف وام اعطایی اعلام نشده است و ما امیدواریم این رقم تا حدود 150 الی 200 میلیون تومان در سال جاری برسد.
سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان قزوین در پایان گفت: همه انسان‌ها به دنبال ایجاد تغییرات مثبت و سازنده در زندگی خود بوده و خواستار رسیدن به استقلال و اتکاء به نفس هستند؛ اما باور به ایجاد تغییر و افزایش سطح توانمندی نکته بسیار مهمی است که ریشه در وجود فرد دارد.

گفتنی است؛ در این مراسم با حضور مسئولان از خیرین نیکوکار و مدیران مراکز مثبت زندگی و مددجویان موفق بهزیستی تجلیل شد.
کد خبر 55837

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد