ورامین| احیای شب بیست و یکم رمضان در مرکز ترک معتادین متجاهر

مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان مصادف با شب شهادت حضرت علی(ع) در یکی از مراکز ترک اعیاد ورامین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری فارس، شب قدر به سبب نزول قرآن، شبی شکوه‌مند است، شبی که والاترین و پربرکت‌ترین شب‌های سال به شمار می‌رود، شبی که پیامبر خدا آن را ستوده و درباره آن فرموده است: «ماه رمضان، سرور ماه‌ها و شب قدر، سرور شب‌هاست».

اهمیت شب قدر در متون دینی اسلام به اندازه‌ای بوده که آگاهی از این مهم و اعمال ویژه آن برای هر مسلمانی لازم است.

مراسم احیا شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان مصادف با شب شهادت حضرت علی(ع) برای دومین سال متوالی در مرکز ترک اعتیاد موسی آباد بختیاری با سخنرانی حجت الاسلام سیدمحسن محمودی امام جمعه موقت ورامین و با مداحی کربلایی حسن منصوری برگزار شد.

همچنین در این مراسم حضور پیکر شهید گمنام معنویت‌ دیگری به محفل شب شهادت حضرت علی(ع) بخشید که باحضور بسیار گرم مددجویان مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ مواجه شد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در این مراسم، اظهار کرد: شب قدر شب استغفار و توبه و دوستی با خدای باری تعالی است، تا می‌توانیم از این شب‌های مبارک استفاده کنیم، نکند این شبها بگذرد و از کنار آن به راحتی عبور کنیم.

وی افزود: امشب شهید گمنام میهمان محفل ما بود که این شهید باحضور خودش مراسم ما را عطرآگین کرد، باید از شهدا الگو بگیریم و در مسیر آنها حرکت کنیم و از شهدا بخواهیم تا ما را مورد شفاعت و عنایت خویش قرار دهند.

امام جمعه موقت ورامین بیان کرد: شب قدر برترین و مهم‌ترین شب سال برای مسلمانان و از موهبت‌های مهمی که خداوند متعال بر مسلمانان رقم زده است.  

نقی صاحب جمعی سرپرست اداره بهزیستی ورامین، در حاشیه این مراسم، گفت: حدود دو سال از فعالیت کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ ورامین می‌گذرد، این کمپ، مرکز غربال معتادان متجاهر بوده که با ظرفیت ۴۰۰ نفر مشغول بکار است.

وی افزود: هدف اصلی این مرکز این است که متعادینی که از طریق طرح جمع آوری توسط شورای مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران تصویب می‌شود از شهرستان‌های شرق استان جمع آوری و در این مرکز غربال شوند.

سرپرست اداره بهزیستی ورامین افزود: اضافه از ظرفیت این کمپ در قالب تبصره ۲ به کمپ‌های ماده پانزدهی که در سطح شهرستان هستند پذیرش می‌شوند و در آنجا شش ماه می‌مانند و بر روی آنها کار می‌شود و به آغوش خانواده‌ها باز می‌گردند.

صاحب جمعی گفت: برنامه شب‌های قدر تمام کمپ‌های ترک اعتیاد ورامین برگزار می‌شود تا مددجویان کمپ از آن فضای معنوی این شب‌های پر برکت استفاده کنند.

کد خبر 55789

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد