دیدار انجمن معلولان با سرپرست بهزیستی استان اردبیل

مدیر و اعضای انجمن‌ معلولان استان در یک فضای صمیمی با رضایی سرپرست اداره کل بهزیستی دیوار و گفتگو کردند.

در این نشست محمدی نماینده انجمن معلولان استان‌ ضمن ارائه گزارش مختصری از فعالیت ها و خدمات انجمن به افراد دارای معلولیت گفت : اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان،   پیگیری تشکیل کمیته نظارت بر اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان،   استفاده از نظرات،   پیشنهادات و مشارکت دادن افراد دارای معلولیت در امورات مربوط به خود معلولان از جمله مطالباتی هستند که بایستی در این زمینه ها گام‌های جدی و اساسی برداشته شود.

محمدی  در بخش دیگر از سخنان خود بر لزوم تعامل، هم افزایی بین بخشی، داشتن وحدت رویه و رسیدگی به نیازهای افراد دارای معلولیت، تکریم و استفاده از معلولان توانمند و استعدادهای آنان تاکید کرد.

گفتنی است : شناسایی افراد دارای معلولیت و ارجاع صحیح آنها جهت دریافت خدمات متناسب‌ با شرایط معلولیت، تعامل موثر و مداوم با انجمن معلولان، پیگیری تعیین مشاور معلولان در سایر دستگاه‌های اجرایی، استفاده حداکثری از توانمدیهای پزشکان شاغل در امورات مربوط به جامعه معلولان، پیگیری  میزان ساعات کاری معلولان و ابلاغ به موقع به دستگاه‌های اجرایی ، اشتغال جامعه معلولان، تسهیل شرایط بهره مندی از وام های کم بهره‌ و ارزان، برخورداری از امتیازات مراکز + زندگی از دیگر مسائل مطرح شده در این جمع بود.

سپس رضایی سرپرست اداره کل بهزیستی استان اردبیل هم ضمن قدردانی از تلاش‌های انجمن‌ معلولان در پیش‌برد اهداف بهزیستی گفت: بنده به نوبه خود اعتقاد راسخ نسبت به بهره‌ مندی از ظرفیت انجمن‌ ها، تشکل ها و نهادهای مردمی دارم و از این جهت امیدوارم تمام تلاش انجمن در جهت رسیدگی به امورات معلولین و رفع مشکلات آ نها باشد.

رضایی افزود : امیدوارم فعالیتهای انجمن‌ منجر به هم افزایی بیشتر توام با برخورداری از دانش و تجربیات ولی نعمتان در ارتقای سطح کیفی خدمات ارئه شده به آحاد مردم شود.

وی ادامه داد : امید افزایی، شناسایی و شکوفایی استعدادهای نهفته، ارائه مشاوره‌های کارآمد و موثر به سازمان، ورود جدی به کارهای جهادی، شناسایی کسب و کارهای نوین و سمت و سو دادن به منظور کسب استقلال، استفاده حداکثری از ظرفیت فضاهای مجازی از نکاتی هستندکه با تعامل و هم افزایی امکان تحقق دارند.

کد خبر 55536

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد