در رسانه| ۵۵۳ معلول در مناطق کم برخوردار ایلام شناسایی شدند

ایلام - ایرنا - سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام گفت: با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه "CBR" در مناطق کم برخوردار مرکز استان برای نخستین بار ۵۵۳ فرد دارای معلولیت شناسایی شده است.

حسین نورعلیوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف شناسایی افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی و ارایه خدمات مختلف به آنها از دهه ۸۰ آغاز و از نیمه دوم پارسال در مناطق شهری اجرا شده است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح در مناطق شهری کشور و به تبع این استان در محله های کم برخوردار و آسیب پذیر این مناطق پارسال اجرا که در نخستین گام شهرستان ایلام برای اجرا انتخاب شد.

سرپرست بهزیستی ایلام با ذکر اینکه این طرح در چهار منطقه آسیب پذیر ایلام شامل بانبور، سبزی آباد، کارخانه نمک و بانبرزر با جمعیت ۳۷ هزار و ۷۸۵ نفر اجرا شده افزود: طرح مذکور در قالب پنج مولفه مختلف سلامت، آموزش، امرار معاش، اجتماعی و توانمندسازی اجرا  که در قالب هریک از این مولفه ها خدمات مورد نیاز به افراد دارای معلولیت زیر پوشش این طرح ارایه خواهد شد.

به گفته نورعلیوند، این طرح از طریق ۲ دفتر تسهیلگری مستقر در این محلات اجرا که در قالب آن  این تعداد فرد دارای معلولیت شناسایی و زیر پوشش خدمات مختلف نظیر درمان، توانبخشی، فرهنگی، تحصیلی و اشتغال این اداره کل قرار گرفتند.

وی یادآور شد: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه از دهه ۸۰ در مناطق روستایی این استان آغاز که دستاورد آن شناسایی بیش از شش هزار معلول اعم از زن و مرد در ۴۹۴ روستای مختلف شهرستان های سراسر استان بوده است.

به گزارش ایرنا، هم اینک ۱۷ هزار و ۳۶۵ فرد دارای معلولیت در استان ایلام از خدمات بهزیستی برخوردارند.

کد خبر 55494

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد