۴ هزار خانوار سالمندزنجانی تحت پوشش بهزیستی هستند

سرپرست بهزیستی استان زنجان با اشاره به  حمایت بهزیستی از سالمندان گفت: بهزیستی نزدیک به ۴ هزار خانوار سالمند را در حوزه توانبخشی تحت پوشش قرار داده است که از این تعداد نزدیک به ۱ هزار نفر سالمند مستمری بگیرهستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی افزود : ۱۴۳سالمند در مرکز شبانه روزی سالمندان نگهداری می شوند و ۱۰۸سالمند  نیز از خدمات مراکز روزانه ویژه سالمندان برخوردار هستند.

 وی طرح مراقبت و خدمت در منزل سالمندان با حضور پزشک، پرستار و مددکار را یکی از مهم‌ترین طرح‌های سازمان بهزیستی برشمرد و اظهار داشت: امروزه مسئله  سلامت سالمندان و مراقبت از آنها در منزل و مراکز نگهداری سالمندان، یک امر جدی تلقی شده  و توجه به نیازهای این قشر از جامعه مورد توجه نهادهای حمایتی خصوصاً بهزیستی قرار گرفته است و در این گروه از خدمات این طرح بهره مند هستند.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت ۲ بنیاد فرزانگان در شهرستان های زنجان و خدابنده که به همه سالمندان خدمات مختلف رفاهی، گردشگری و ... ارائه می‌کنند، بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ نفر از سالمندان از خدمات این مراکز استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: فعالیت سالمندان در مراکز روزانه موجب شادابی وخروج سالمندان از انزوا و گوشه‌گیری می شودو آموزش‌های ارائه شده در مرکزامید به زندگی را افزایش می دهد.
 

کد خبر 55475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد