بدون حضور خیرین، اهداف بهزیستی به صورت کامل و ایده‌آل محقق نمی‌شود

مراسم گرامیداشت آغاز هفته اکرام و تکریم خیرین همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور جمع کثیری از خیرین حوزه‌های اقتصادی، علمی، فرهنگی و اجتماعی و مدیران دانش بنیان در سالن همدم موسسه توانبخشی دختران ذهنی فتح المببن مشهد برگزار گردید.

در این مراسم مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با برشمردن گوشه‌هایی از خدمات سازمان بهزیستی، حضور خیرین را برای این نهاد مردمی و انسان‌دوست، سرنوشت‌ساز توصیف کرد و گفت: بدون حضور خیرین، سازمان بهزیستی، نمی‌تواند هیچ برنامه‌ای را به صورت کامل و ایده‌آل پیش ببرد.

دکتر مسعود فیروزی ضمن گرامیداشت ولادت امام حسن مجتبی، کریم اهل بیت و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مهمانان مراسم، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در آغاز سال جاری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری شعار امسال را با محوریت تولید که در سال‌های گذشته نیز مغز کلام ایشان بوده و با تکیه بر دانش‌بنیان بودن و اشتغال‌زا بودن مطرح کردند که نشاندهنده‌ی درایت بالای ایشان در معرفت شرایط امروز جامعه و اهمیت دانش و معرفت علمی و همچنین اساس و پایه‌ی توانمندسازی اجتماعی یعنی اشتغال است.

وی ضمن اشاره به خدمات بهزیستی خراسان رضوی گفت: بهزیستی خراسان رضوی در حال حاضر تصدی مسؤولیت و نظارت بر ۲۰۰ مرکز توانبخشی و توانمندسازی،۱۰۰ مرکز شبه خانواده و خانه‌های فرزندان، ۵۵ کمپ اختیاری و ۲۵ کمپ ترک اعتیاد اجباری، ۲۸۱ کلینیک ترک اعتیاد سرپایی، ۳۰۰ مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی و ۲۲۸ مرکز و مؤسسه‌ی خیریه را عهده‌دار است.
وی افزود: وجود ۱۳۰ هزار معلول دارای پرونده‌ی فعال به همراه  ۱۶۴ هزار نفر از اعضای خانواده‌ محترم‌شان در استان، جمعیت هدف ما را که به صورت مستقیم از بهزیستی خراسان رضوی خدمات دریافت می‌کنند به حدود ۶۳۰ هزار نفر می‌رساند که رقم بزرگی نسبت به جمعیت استان است.
وی با بیان اینکه خدمات بسیار متنوع و گوناگون به این جمعیت کثیر، بدون کمک و یاری خیرین، بسیار دشوار است گفت: سازمان بهزیستی به عنوان یک ابرسازمان که دارای وظایف متعددی در حوزه‌های اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری و مسکن و اشتغال مددجویان است ایران را به عنوان یکی از موفق‌ترین کشورهای منطقه و خاورمیانه بخصوص در حوزه توانبخشی مبدل ساخته و خدمات تخصصی این سازمان در سطح منطقه و حتی در مقیاس بین‌المللی نیز قابل طرح بوده و از جایگاه بالایی برخوردار است.

بدون حضور خیرین، اهداف بهزیستی به صورت کامل و ایده‌آل محقق نمی‌شود

دکتر فیروزی، سازمان بهزیستی را دارای دو بعد حمایتی و دانش‌محور توصیف کرد و گفت: در بعد حمایتی، کمک به نیازمندان از جهات مادی و معنوی که از افتخارات بزرگ سازمان بهزیستی است، خیرین، نقش مهمی داشته و سازمان بهزیستی، مساعد کننده‌ی شرایط و زمینه‌ها و تسهیل ارتباط بین اقشار نیازمند و نیکوکاران جامعه می‌باشد.
وی افزود: در بعد دانش‌محور نیز خدمات تخصصی سازمان بهزیستی به مراکز دانشگاهی که مبتنی بر دانش صرف هستند پهلو می‌ساید و برنامه‌های بسیار گسترده و مفصل با مبنای علم و دانش از قبیل غربالگری‌های بینایی، شنوایی، ژنتیک، اوتیسم و همچنین، خدمات حوزه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از اعتیاد و پیشگیری از طلاق، که توسط بهزیستی ارائه می‌شود گواه این ادعا می‌باشد.
دکتر فیروزی گفت: اگر چه بهزیستی منابع زیادی برای رفاه، معیشت و توانمندسازی جامعه‌ی هدف هزینه می‌کند اما در مقابل جمعیت کثیر تحت پوشش خدماتی این سازمان، منابع آن بسیار محدود است و به همین جهت، نفس گرم خیرین، همواره کمک حال ما بوده و این بزرگواران در هیچ شرایطی، کمک‌هایشان را از ما و مددجویان‌مان دریغ نکرده‌اند که در این شب عزیز و در این هفته، بویژه باید قدردان خدمات و نیکوکاری‌های آنان باشیم.

بدون حضور خیرین، اهداف بهزیستی به صورت کامل و ایده‌آل محقق نمی‌شود

وی برکات ماه رمضان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این ماه عزیز و آغاز سال جدید با نگاه ویژه به نیازمندان و اکرام خیرین، می‌تواند سرآغاز حرکتی نو برای کمک‌رسانی به ۷۰۰ هزار مددجوی خراسان رضوی بوده و آنان را برای زندگی مستقل مهیا سازد به صورتی که به تمام محدودیت‌ها و محرومیت‌های ناشی از کاستی‌های جسمی، پشت کنند و شاهد توفیق را در آغوش بگیرند 
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بهزیستی چند سالی است که از توان شرکت‌های دانش بنیان و از استارتاپ‌ها و فری لنسرها که داده‌های دیجیتال را به خرد و علم و دانش تبدیل می‌کنند برای رسیدن به هدف توانمندسازی و استقلال مددجویانش استفاده می‌کند.
وی ادامه داد: فن‌آوری تعریفش همین است که داده‌های عادی و معمول را به ستانده‌های با ارزش و اعتبار تبدیل نماید که بتواند مشکلی را از پیش پای جامعه بردارد.
وی اظهار امیدواری کرد که در سال تولید با رویکرد دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی، بهزیستی بتواند از قابلیت‌های شرکت‌های نوپا در زمینه‌های دانش‌محور و استارتاپ‌ها بهره‌مندی بیشتری داشته و به کمک تجربیات این نهادهای جدید و پیشرو، اهداف مهم و اولویت‌دار را با صرف انرژی کمتر و بهره‌وری بیشتر، محقق سازد.

کد خبر 55429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد