موارد کودک آزاری را به شماره ۱۲۳ اطلاع دهید

سرپرست بهزیستی استان گفت: مردم در صورت مشاهده کودک آزاری با شماره ۱۲۳ تماس بگیرند، بزرگترین راه شناسایی موارد کودک آزاری همین گزارش های مردمی است و این گزارش ها به ما کمک می‌کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان حسینی افزود: طبق مفاد قانون حمایت از کودکان و نوجوانان هر گونه‌ صدمه‌ و اذیت‌ و آزار و شکنجه‌ جسمی‌ و روحی‌ کودکان‌ و نادیده‌ گرفتن‌ عمدی‌ سلامت‌ و بهداشت‌ روانی‌ و جسمی‌ و ممانعت‌ از تحصیل‌ آنان‌ ممنوع‌ و مرتکب‌ به‌ سه‌ ماه‌ و یک‌ روز تا ۶ماه‌ حبس یا پرداخت ۱۰میلیون‌ ریال‌ جزای‌ نقدی‌ محکوم‌ می‌شود.

وی اظهار کرد: کودک آزاری رفتاری است که از طرف بزرگسالان و گاه همسالان نسبت به کودکان انجام می شود و به سلامت جسمی و روانی آنان آسیب می رساند.

حسینی علاوه بر کودک آزاری جسمی و جنسی دیگر مصادیق کودک آزاری را  مهم و قابل توجه والدین عنوان نمود و خاطر نشان کرد: کودک آزاری روانی الگویی از مراقبت و پرورش کودک است که در آن والدین یا مراقبین محیط عاطفی مناسب برای رشد و تکامل کودک را فراهم نمی آورند و اقداماتی مثل محدود کردن بیش از حد فعالیت های کودک، دست کم گرفتن، تحقیر کردن، سپر بلا نمودن، تهدید کردن، ارعاب نمودن، تبعیض، تمسخر و هرگونه رفتار خشونت آمیز غیر فیزیکی دیگر از انواع این سوء رفتار هستند.

کد خبر 55407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد