در رسانه/ یک دستگاه برجسته نگار هوشمند به کتابخانه مرکزی تبریز اهدا شد

در اقدامی خیرخواهانه از سوی اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی، یک دستگاه برجسته نگار هوشمند، به بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی تبریز اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، در اقدامی خیرخواهانه از سوی اداره کل بهزیستی استان، یک دستگاه برجسته نگار هوشمند، به بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی تبریز اهدا شد.

اهدای دستگاه برجسته نگار با پیگیری های مستمر روح الله ساعی، مسئول بخش نابینایان کتابخانه مرکزی تبریز صورت گرفت. ارزش تقریبی این دستگاه برجسته نگار بالغ بر ۴۵۰ میلیون ریال است.

برجسته نگار هوشمند همراه یا همان نوت تیکر (Braille Notetaker)، دارای سیستم عامل لینوکس بوده و بدون نیاز به اتصال به کامپیوتر، این امکان را به نابینایان می‌دهد متون خود را با فرمت‌های رایج ورد به صورت صوتی و بریل بخوانند، به دو زبان فارسی و انگلیسی تایپ کنند، فایل‌های صوتی خود را با آن بشنوند و از طریق بلوتوث به گوشی اندروید و رایانه شخصی خود متصل شوند.

گفتنی است، پیش از این نیز، ۱۰۰ جلد کلام الله مجید، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و ادعیه زیارتی به خط بریل، برای استفاده اعضای نابینا و کم بینای کتابخانه مرکزی تبریز، از طرف اداره  کل بهزیستی استان آذربایجان شرقی به بخش نابینایان و کم بینایان این کتابخانه اهدا شده بود.

کد خبر 55382

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد