آموزش مهارت و تحصیل مسیر زندگی مددجویان را می سازد

معاون توسعه مدیریت بهزیستی کشور در دیدار با مددجویان مقیم مرکز شهدای دولت آباد اظهار داشت: کسب مهارت های مختلف در کنار پرداختن به تحصیل بسیار مهم است و سازمان بهزیستی با تمام توان خود به اجرایی شدن این دیدگاه کمک می‌کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، سید مرتضی حسینی که به همراه مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور و سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در دیدار رمضانی و بر سر سفره افطار مددجویان مرکز شهدای دولت آباد حضور یافته بود ضمن تبریک آغاز سال جدید و ماه مبارک رمضان و ابلاغ سلام ریاست سازمان بهزیستی و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تشکر از مربیان و گردانندگان این مرکز پرداخت و خاطرنشان کرد: از اینکه در جمع شما قرار گرفته ام بسیار خوشحالم و بابت زحماتی که در تدارک این برنامه کشیده اید تشکر می کنم.

حسینی در ادامه با بیان اینکه همه افراد در زندگی مورد آزمون های متعدد قرار دارند اظهار داشت: مهم این است بتوانیم از آزمون های زندگی سربلندانه بیرون بیاییم و اینکه تقدیر روزگار مسیر بهزیستی را برای زندگی شما برگزیده است ما در سازمان بهزیستی تلاش می‌کنیم تا بتوانید با بهترین حالت ممکن در این مسیر، زندگی خود را ادامه دهید.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: همه ارکان سازمان بهزیستی دغدغه این را دارند که شما در مسیر زندگی آسیب نبینید و اتفاقات بهتری پیش روی شما قرار گیرد.

وی ادامه داد: انجام برنامه های مهارتی و کسب آموزش در کنار تحصیل مسیر زندگی مددجویان را می سازد و سازمان بهزیستی با تمام توان خود به تحقق این مهم برای فرزندان خود کمک می کند.

این مسئول در پایان با بیان اینکه تعلیم و تعلم در مراکز تابعه سازمان از سخت ترین مشاغل است؛ اذعان داشت: مربیان مراکز نگهداری با تمام عشق خود و ایثار، فعالیت می کنند و این تلاش و اهتمام آنان شایسته تقدیر و تکریم بسیار است.

✔️ برقراری و تداوم آمادگی روانی و اجتماعی مددجویان آسیب دیده
مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مددجویان خاطرنشان کرد: امیدوارم همانگونه که در امر تحصیل موفق هستید بتوانید از ظرفیتهای خداوند رحمان در ماه مبارک رمضان استفاده هم بهینه ای را ببرید.

محمود علی گو در ادامه با تشکر از مربیان مرکز شهدای دولت آباد ادامه داد: وظیفه سازمان بهزیستی در خانه های سلامت، برقراری و تداوم آمادگی روانی و اجتماعی به منظور ورود افراد آسیب دیده و یا در معرض آسیب های اجتماعی برای ورود به جامعه است.

علی گو افزود: فلسفه وجودی چنین مراکزی به همین دلیل است و تمام تلاش و برنامه‌ریزی‌های سازمان بهزیستی حول این محور انجام می شود.

✔️ توجه بیشتر به کسب مهارت
سرپرست معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه کسب مهارت و حرفه آموزی باید بیشتر از گذشته در دستور کار مراکز نگهداری فرزندان سازمان بهزیستی در استان تهران قرار گیرد؛ خاطرنشان کرد: توجه و نگاه سازمان در حوزه استان تهران در دوره جدید تمرکز بر فراگیری مهارت های مختلف در کنار تحصیل است و تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن این نگاه به کار خواهیم گمارد.

فاطمه ارزانیان با تشکر از مدیریت بهزیستی شهرستان ری و معاونین و همچنین کادر اجرایی و مربیان مرکز شهدای دولت آباد، اظهار داشت: قرار گرفتن در جمع دختران مقیم این مرکز مایه مسرت و امید آفرینی است.

وی افزود: ملاحظه تولیدات دختران این مرکز به هر بیننده‌ای شور و نشاط عطا می کند و باعث تقویت نگاه ما میتوانیم می گردد؛ ضمن آنکه ضرورت توجه بیشتر به کسب مهارت را یادآور می شود.

✔️ اهتمام کارکنان مراکز نگهداری
مدیر بهزیستی شهرستان ری با تشکر از حضور معاون توسعه مدیریت بهزیستی کشور و همراهان در مرکز شهدای دولت آباد گفت: کارکنان تلاشگر این مرکز در تمام ساعات شبانه روز در حال تلاش و کوشش هستند و در پی رقم زدن اتفاقات مثبت برای افرادی که اقامت دارند، اهتمام می‌ورزند.

محمد رضایی اصل ادامه داد: کارکنان مراکز اینچنینی علیرغم اینکه دارای تجربه های کاری بسیاری دارند ولی با چالش های جدی نیز سر و کار دارند که باعث رنجش خاطر آن ها می شود.

رضایی اصل در ادامه بیان داشت: همه فعالان و شاغلان در بهزیستی اطلاع کافی دارند که این سازمان با کمبود امکانات و منابع مواجه است ولی در عمل به وظایف و تکالیف قانونی خود به بهترین حالت ممکن و با از جان گذشتگی و ایثار کارکنان برنامه هارا به نحو مطلوبی پیش می برد.

✔️ ترخیص ناموفق نداشته ایم
مدیر مرکز شهدای دولت آباد با بیان اینکه در این مرکز فعالیت مداخله در بحران و خانه های امن و سلامت استقرار دارند اظهار داشت: به جز بازپروری همه طرحهای بهزیستی در این مرکز اجرا می شود.

مژگان جمالی با بیان اینکه وسعت منطقه خدمت برای این مرکز ۲۴۰ کیلومتر مربع است؛ ادامه داد: با ۸۰ پرسنل و چهار دستگاه خودرو همه مواردی که در ذهن برای خدمات رسانی بهزیستی در جامعه مترتب می شود در این مرکز، اجرایی می‌شود که نیازمند مساعدت و اهتمام جدی سازمان در همه امور آن می باشد.

جمالی با این توضیح که به شکرانه پروردگار ترخیص ناموفق از این مرکز صورت نگرفته است؛ ادامه داد: هدف اولیه حضور دختران در این مرکز ادامه تحصیل و برقراری شرایط درس خواندن مددجویان است.

وی افزود: علاقه سنجی، استعدادیابی، توجه جدی به برنامه های مهارتی، ورزشی، هنری، آموزشی و فوق برنامه از  فعالیت ها و اقدامات جدی و مورد عنایت در مرکز شهدای دولت آباد است.

کد خبر 55312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد