اشتغال ۹۳۷ نفر از مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی

۹۳۷ نفر شغل در سال ۱۴۰۰ برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، سرپرست اداره کل بهزیستی استان گفت: ایجاد شغل برای ۸۹۹ مددجوی زیر پوشش در سال گذشته از تعهدات این اداره کل بود که ۱۰۴ درصد آن محقق شده است.

شرفی افزود: از ۹۳۷ نفر مددجوی شاغل در سال ۱۴۰۰، تعداد ۳۸۰نفر از طریق پرداخت تسهیلات ابلاغی مشغول به کار شدند و مابقی از طریق ماده ۲۶ واگذاری مکان، ماده ۲۸ مشوق های بیمه ای، خویش فرمایی و کارفرمایی، سهمیه سه درصد اشتغال معلولان، اشتغال بکار در مراکز غیردولتی و سایر روشها به توانمندی و اشتغال پایدار رسیدند.


وی با بیان اینکه همه ساله از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه، تسهیلات قرض الحسنه به منظور اشتغالزایی جامعه هدف نهادهای حمایتی، اعتباراتی از سوی بانک مرکزی ابلاغ می‌شود، گفت: در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در این بخش ابلاغ شد.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی افزود: سازمان بهزیستی از این مبلغ؛ ۲۹ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات را تا پایان اسفند در بخشهای خدماتی، کشاورزی و صنعتی پرداخت کرده است.

شرفی شرط سنی تمام مددجویان واجد شرایط توانمند سازی از طریق مشوق‌ها را بین ۱۸ تا ۵۵ سال اعلام کرد.


وی بر اجرایی شدن قانون جامع حمایت معلولان از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: اشتغال جوهره سلامت و اساس توانمندی‌های مددجویان و توانخواهان است و در همین ارتباط تلاش شده با تامین اعتبار لازم زمینه شغلی برای جامعه هدف فراهم شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان افزود: در راستای حمایت از اشتغال افراد دارای معلولیت و مددجویان(فرزندان بی سرپرست و زنان خودسرپرست) بهزیستی، کارفرمایانی که در این زمینه اقدام کرده و معلول یا مددجوی زیر پوشش بهزیستی را طبق قانون کار، به کار گیرند، به ازای اشتغال به کار هر فرد، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با سود کارمزد چهار درصد دریافت می کنند.

کد خبر 55196

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد