خطر حضور معتادان متجاهر و دیگر معتادان در یک مکان

بیرجند- سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی از خطرناک بودن حضور معتادان متجاهر با معتادانی که داوطلبانه برای ترک اعتیاد اقدام کرده‌اند در یک مکان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شرفی روز پنجشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: تعریفی که از معتاد متجاهر در استان وجود دارد با دستورالعمل‌های ابلاغی تفاوت دارد و بر این اساس معتاد متجاهر به کسی گفته می‌شود که همزمان چند ماده صنعتی را مصرف و علاوه بر استعمال آن در ملأ عام سرپناهی ندارد که بیش از ۵۰ درصد افراد معرفی شده توسط مراجع قضائی دارای خانواده هستند.

وی اضافه کرد: حضور معتادان متجاهر ماده ۱۶ و معتادان ماده ۱۵ که داوطلبانه برای ترک آمده‌اند در یک جا از نظر علمی کار خطرناکی است که به دلیل نبود مرکز ماده ۱۶ این معتادان در کنار دیگر معتادان هستند.

شرفی تصریح کرد: سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۳۷ معتاد و سال گذشته ۵۰۸ نفر در مراکز ترک اعتیاد پذیرش شدند اما با توجه به اینکه ۷۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی برای هر معتاد هزینه می‌شود ۵۰۰ میلیون آن تخصیص یافته که بخش خصوصی را با مشکل مواجه کرده است که حتی به انصراف یک مورد منجر شده است.

وی با اشاره به مشکل تخصیص این اعتبار در شش ماهه دوم سال گفت: سرانه یک میلیون و ۵۰ هزار تومان ماهانه برای درمان معتاد متجاهر کم است و این در حالی است که برای معتادان داوطلب ماهانه تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تخصیص می‌یابد.

سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: همه مراکز ترک اعتیاد در مکان‌های استیجاری قرار دارند که علاوه بر افزایش میزان اجاره آنها افزایش تعرفه ماهانه آب به حدود ۱۱ میلیون تومان نیز مشکلاتی را برای این مراکز به وجود آورده است.

کد خبر 5461645
کد خبر 55195

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد