۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
۷۱ کودک‌ کار در ایلام ساماندهی شد

سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام گفت: ۷۱ کودک کار طی سال گذشته در این استان شناسایی و ساماندهی شده و از خدمات این اداره کل بهره مند شده اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، "حسین نورعلیوند" با اعلام این خبر افزود: این کودکان از طریق مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده (روزانه) و همچنین واحد کودکان کار و خیابان(شبانه روزی) شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۴ نفر از طریق مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده(روزانه) شناسایی شده اند ادامه داد: از مجموع این کودکان ۲۶ نفر آنها که به سن ۱۸سال رسیدند ترخیص شدند.

وی اظهار کرد: همچنین ۳۰ نفر از خانواده های این کودکان از طریق پرداخت سرمایه اولیه کار به خانواده های آنان توانمندسازی شده اند.

نورعلیوند همچنین به خدمات واحد کودکان کار و خیابان( شبانه روزی) اشاره کرد و گفت: در این مرکز نیز هفت نفر پذیرش که از این تعداد ۶ نفر ترخیص و از حمایتهای مالی و توانمندسازی بهره مند شده اند.

وی اضافه کرد: این کودکان با سن بین پنج تا ۱۸ سال به دلایل مختلف بدسرپرستی، بی سرپرستی و فقر مالی اقدام به کار کرده یا به کار واداشته شده اند.

وی اظهار کرد: شناسایی این کودکان با هدف توانمندسازی خانواده های آنها و بازگشت به محیط تحصیلی، مداخلات مشاوره و مددکاری به خانواده ها برای کاهش آسیب های مورد تهدید کودکان کار، اجرای برنامه های فرهنگی، تفریحی و آموزشی برای این کودکان، حمایت مالی و ارایه مشاوره های تحصیلی، فردی و خانوادگی به این کودکان بوده است.

به گفته سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام،  این کودکان پس از شناسایی زیر پوشش خدمات تخصصی مددکاری، مشاوره ای، تحصیلی، تامین معیشت، پوشاک، فعالیت های اردویی، ورزشی و فرهنگی قرار گرفته اند.

کد خبر 55156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد