شهریار| ۸۰۰زن سرپرست خانوار شهریار درصف انتظار بیمه تامین اجتماعی هستند

رئیس اداره بهزیستی شهریار گفت: در شهرستان شهریار حدود ۸۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش داریم که رسیدگی و پی گیری  مشکلات کار وبیمه این عزیزان در دستور کار این اداره قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری مهر؛ داود فهیم راد در جلسه سه جانبه با حضور مسئولان ادارات کار و رفاه اجتماعی، بیمه تامین اجتماعی و بهزستی برگزار شده بود اظهار داشت: خوشبختانه با معرفی زنان سرپرست خانواری که جویای آموزش مهارت و اشتغال هستند به فنی حرفه ای جهت اخذ گواهینامه ومدرک فنی حرفه ای اعطای وام ۴ درصد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان نسبت به اشتغال پایدارشامل این افراد بشود و امید داریم تا نسبت به شناسایی استعدادها وکاهش آسیبهای اجتماعی جامعه هدف سازمان اقدام گردد.

وی ادامه داد: بحث اشتغال و بیمه افراد تحت پوشش دائم از موارد مورد توجه این مجموعه بود و علی الخصوص عزیزان هنرمند نیز باید از این مزایا برخوردار باشند.  

در ادامه این جلسه هنرمندان حاضر در جلسه به ارائه مشکلات خود در زمینه بیمه و کار خود پرداختند و عبدالرضا خدادادی مسئول دفتر زنان اداره بهزیستی  نیز توضیحاتی را در خصوص نوع خدماتی که سازمان بهزیستی برای این قشر میتواند ارائه دهد مباحثی مطرح نمود و گفت: طی پیشنهادهایی که سال ۹۰ داشتیم در خصوص در نظر گرفتن سهمیه بیمه سرپرست خانوار داشتیم و الان ۲۰۴ نفر داریم.  

معاون اداره تامین اجتماعی نیز به دستورالعملهای بیمه از سال ۱۳۹۶ اشاره کرد و متذکر شد: امسال دستورالعمل جدیدی درجهت سهمیه بیمه زنان سرپرست خانوار دریافت نشده است.

در ادامه حسینی مسئول اموربانوان اداره کار ورفاه اجتماعی گفت: اگر زنان سرپرست خانوار که دارای جواز کسب هستند و دارای شخصیت حقیقی و حقوقی هستند تسهیلات خوداشتغالی پرداخت خواهد شد و اگر زنان کارآفرین برای ادامه و گذرندان اداره کار نیاز به کمک وکارآموز دارند می توانند با ثبت نام در سامانه پذیرنده نسبت به اشتغال بکار فرد مورد نیاز در محل کارخود با درنظر گرفتن دریافت حقوق حداقل ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان وبیمه افراد تحت کارآموزی از طرف اداره بیمه تامین اجتماعی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

کد خبر 55116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد