رباط‌کریم| جلسه رئیس بهزیستی با امام جمعه پرند

 رئیس اداره بهزیستی و مسئول اورژانس اجتماعی با امام جمعه شهر جدید پرند پیرامون راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی این شهر و چگونگی کنترل آسیب های اجتماعی دیدار و تبادل نظر کردند.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ رئیس بهزیستی رباط‌کریم به همراه فاطمه باباگلی مسئول اورژانس اجتماعی با حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل کاظمی امام جمعه شهر جدید پرند دیدار کرد.  

بهادر مهکی ضمن تبریک سال جدید و ماه پرفیض وبرکت رمضان، هدف از این دیدار را هم افزایی هرچه مطلوب تر در جهت بهبود خدمت رسانی به افراد تحت حمایت بهزیستی و  تاسیس و راه اندازی پایگاه اورژانس اجتماعی شهر پرند، بیان و در ادامه گزارشی از اقدامات انجام گرفته و برنامه های پیش بینی شده برای افراد تحت حمایت بهزیستی ارائه و پس از ایشان مسئول مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان گزارشی از عملکرد اورژانس اجتماعی در سال ۱۴۰۰ ارائه کرد.

مهکی با بیان اینکه سه مرکز مشاوره و ۳مرکز مثبت زندگی در شهر پرند به ارائه خدمت به گروه‌های هدف مشغول هستند، خط مقدم مداخله در آسیب‌های اجتماعی را مرکز اورژانس اجتماعی عنوان داشت و گفت: اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌های مداخله در مسائل اجتماعی با هدف پیشگیری از آسیب‌ها است که ویژگی مهم این برنامه تخصصی بودن، بموقع بودن و در دسترس بودن می باشد تا از این طریق ارائه خدمات اجتماعی به مردم در بهزیستی محدود به زمان و مکان نگردد و رویکرد مددکاری اجتماعی  فعال جایگزین رویکرد غیر فعال شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رباط کریم وجود مرکز اورژانس اجتماعی را در شهر پرند را بسیار ضروری توصیف کرد و گفت: متاسفانه با توجه به حجم بالای پرونده‌ها و میزان قابل توجه آسیب های مختلف اجتماعی و فاصله پرند از شهر رباط کریم بارها تقاضای در اختیار قراردادن مکانی مستقل برای اورژانس اجتماعی را به مسئولان ذیربط منطقه ارائه داده ایم که تا کنون تنها زمین برای احداث اختصاص پیدا کرده و تا کنون جهت ساخت مرکز عملی به سود مردم دریافت نکرده ایم.  

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به ضرورت تاسیس مرکز اورژانس اجتماعی شهرجدید پرند با توجه تأمین امکانات و ماشین و نیروی متخصص در صورت همکاری سایر ارگان ها و اختصاص مکان به این پایگاه در سال جاری این مرکز افتتاح می‌شود.  

این مسئول ادامه داد: انتظار داریم که امام جمعه صدای رسای ما و جامعه هدف ما باشید و درخصوص جلب و جذب مشارکت و همکاری دستگاه ها ما را کمک کنید که دراین زمینه توصیه ها و رهنمودهای ائمه جماعات راهنما و چراغ راه خواهدبود.

در ادامه باباگلی مسئول اورژانس اجتماعی رباط‌کریم، گزارشی از عملکرد اورژانس اجتماعی شهرستان رباط‌کریم در سال ۱۴۰۰  ارائه داد که از مجموع ۳۶۳ مداخله منجر به پرونده ۲۱۱پرونده به شهر پرند که کودک آزاری با ۱۲۵مورد در راس قرار دارد همچنین ۱۵۲پرونده به شهر رباط کریم، نصیرشهر و روستاهای تابعه اختصاص یافته که نشان عدم تناسب تشکیل پرونده در شهر های شهرستان و اهمیت راه اندازی پایگاه اورژانس اجتماعی در شهر جدید پرند می‌باشد.  

امام جمعه شهر جدید پرند نیز ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک برخی از اداره‌های میدانی در شهر پرند دفاتر خود را راه‌اندازی خواهند کرد تا دیگر لازم نباشد مردم برای انجام امورات خود به شهر رباط‌کریم رفت‌و آمد کنند.  
 امام جمعه شهر جدید پرند، وظایف و خدمات کارکنان و پرسنل این نهاد خدمتگزار را قابل تقدیر دانست و گفت: خدمات دولت در حوزه بهزیستی شهر جدید پرند نظیر تاسیس پایگاه های اجتماعی و راه اندازی اورژانس اجتماعی در آینده تقدیر و تشکر نمود و خواهان اعتبارات بیشتری برای پایگاه های اجتماعی این شهر به منظور کاهش آسیب های اجتماعی شدند.

حجت الاسلام اسماعیل کاظمی همچنین از خدمات اورژانس اجتماعی در خصوص حل مداخلات اجتماعی تقدیر کرد.

کد خبر 55108

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد