اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار و مستمر در کاهش اعتیاد و گرایش به مصرف مواد مخدر بسیار موثر است

اولین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد سال ۱۴۰۱ با حضور مدیر کل بهزیستی لرستان و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سایر اعضای کمیته در بهزیستی استان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی، اولین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد، سال ۱۴۰۱ در سالن کنفرانس بهزیستی استان با حضور عمودی زاده مدیر کل بهزیستی لرستان، صفا پور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، نادمی معاون توسعه امور پیشگیری و نمایندگانی از ادارات آموزش و پرورش، دانشگاه، زندانها، ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام (ره)، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعیت هلال احمر، صدا و سیما، شورای اسلامی شهر و شهرداری خرم آباد، بنیاد شهید، معاونت اجتماعی سپاه و نیروی انتظامی استان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری برگزار شد.
در این جلسه بررسی مصوبات جلسه قبل
 ارائه گزارش بهزیستی استان در خصوص اجرای طرح کیان و پازک (پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان)
ارائه گزارش دستگاههای اجرایی استان نظیر (آموزش و پرورش_ علوم پزشکی_ تعاون، کار و رفاه اجتماعی_ ورزش و جوانان و دانشگاه) در خصوص تفاهم نامه های حوزه پیشگیری از اعتیاد در سال ۱۴۰۰ بحث و تبادل نظر در خصوص اعتبارات واگذاری ستاد کشور در سال ۱۴۰۰ به دستگاههای اجرایی در دستور کار بود و مسائل و مشکلات پیش رو بنا به صلاحدید جمع مورد بررسی قرار گرفت.
همایون عمودی زاده مدیر کل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه اعتیاد مادر همه آسیب های اجتماعی است تصریح کرد، در مباحث مربوط به اعتیاد یقیناَ اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار و مستمر در کاهش اعتیاد و گرایش به مصرف مواد مخدر از اهمیت بالایی برخوردار است.
عمودی زاده در ادامه اظهارات خود در خصوص پیشگیری از اعتیاد افزود، در سال جدید باید استراتژی خود را عوض کنیم و از حالت تدافعی به حالت تهاجمی تغییر موضع بدهیم، چرا که اعتیاد با سرعت بالایی در حال گسترش است و از همه سبقت گرفته است و استراتژی گذشته ما در مقابل آن پاسخگو نیست.
به گفته عمودی زاده دو سوم معتادین ظرف سه ماه اول پس از خاتمه درمان دو مرتبه به اعتیاد روی می آورند و این امر چالش اصلی برنامه های درمانی است که شاید مغفول مانده و توجه کمتری به آن شده است.
وی با بیان اینکه باید برنامه های عملیاتی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت داشته باشیم گفت:  در زمینه کنترل و کاهش این بلای خانمانسوز نیازمند ریل گذاری برای پیشبرد اهداف خود در سال جدید هستیم.
مدیر کل بهزیستی با تاکید بر ساختار سازی اخلاقی در پیشگیری فرهنگی از اعتیاد و تغییر نگرش افراد در جامعه نسبت به گرایش به اعتیاد و مواد مخدر گفت: بهزیستی لرستان در طرح پازک با برگزاری ۳۶ کارگاه به بیش از ۹۰ نفر و  همچنین در طرح کیان یا (کارمند یاری) با برگزاری ۹ کارگاه آموزشی به ۲۸۰ نفر در خصوص آگاهسازی و پیشگیری از مصرف مواد و اعتیاد، آموزش های لازم را ارائه کرده است.
در پایان این جلسه بر ضرورت تحکیم خانواده و شناسایی میزان توانایی مناطق حاشیه ای در جهت ارتقای فرهنگی  اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد و عدم گرایش به مصرف مواد مخدر تاکید شد.

کد خبر 55020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد