گردهمایی خانواده اختلال اوتیسم در پارک زیبا کنار خرم آباد برگزار شد

به مناسبت هفته جهانی اگاهسازی اتیسم اداره کل بهزیستی لرستان با همراهی بهزیستی شهرستان خرم آباد، سازمان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی شهرداری خرم آباد و مرکز اوتیسم یکتــا گردهمایی خانواده اختلال اوتیسم vh در پارک زیبا کنار خرم آباد برگزار کردند.

 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی، به مناسبت هفته جهانی اگاهسازی اتیسم اداره کل بهزیستی لرستان با همراهی بهزیستی شهرستان خرم آباد، سازمان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی شهرداری خرم آباد و مرکز اوتیسم یکتــاگرد همایی خانواده های اختلال اوتیسم در پارک زیبا کنار خرم آباد برگزار شد. در این گردهمایی به همت تیم سیار آگاهسازی اختلال طیف اتیسم از ساعت ۱۶ لغایت ۲۰ خدماتی از قبیل

توزیع بروشور و پمفلت های آموزشی

اجرای تست هیوا جهت غربالگری موارد مشکوک

ارجاع مواردمشکوک به مرکز اتیسم

انجام مشاورات لازم به شهروندان عزیز

معرفی طیف اتیسم و موارد موفق اتیسم شهرستان

اندازه گیری فشار خون مراجعه کنندگان توسط عوامل اجرایی هلال احمر ارائه شد.

مدیر کل بهزیستی لرستان با بیان اینکه اختلال طیف اوتیسم اصطلاحی است، که برای توصیف گروهی از اختلالات رشدی عصبی با مشکلات ارتباطی و تعامل اجتماعی بکار برده می شود، گفت:  تا کنون نشست‌ها و همایش‌های زیادی در خصوص کودکان با اختلال‌های مختلف از جمله اتیسم، برگزار شده است اما بطور مشخص به مسائل و چالش‌های متعددی که این خانواده‌ها به آن دچار هستند، پرداخته نشده است.

وی با اشاره به اینکه اوتیسم در پسران بیشتر از دختران اتفاق می افتد تصریح کرد، اوتیسم معمولا قبل از سه سالگی بروز پیدا می‌کند و برخی کودکان مبتلا به این بیماری تا قبل از شروع بیماری، رشد نرمالی دارند.

عمودی زاده در ادامه اظهار امیدواری کرد اقدامات جدی در خصوص غربال‌گری، ارزیابی و تشخیص بهنگام اختلال تیف اوتیسم، تاسیس مراکز نگهداری و توانبخشی شبانه‌روزی استاندارد، تاسیس مراکز حرفه‌آموزی و آمادگی شغلی برای افراد با اختلال اتیسم، اقدامات لازم برای برخورداری والدین از بیمه های تکمیلی

حمایت و نظارت دقیق بر مراکز اوتیسم و سمن‌ها و موسسه های خیریه در دستور کار مدیران و مسئولین قرار گیرد.

کد خبر 54915

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد