بازدید معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از مرکز ماده ۱۶ بانوان تحت نظارت بهزیستی البرز

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی البرز ، همزمان با سفر آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی معاون وی در امور زنان و خانواده دکتر انسیه خزعلی با همراهی وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی البرز ، معصومه عباسی زاده معاون پیشگیری بهزیستی و همچنین دکتر مریم اسماعیلی فرد مدیرکل امور بانوان استانداری البرز از مرکز ماده ۱۶ بانوان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی البرز ، همزمان با سفر آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی معاون وی در امور زنان و خانواده دکتر انسیه خزعلی با همراهی وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی البرز ، معصومه عباسی زاده معاون پیشگیری بهزیستی و همچنین دکتر مریم اسماعیلی فرد مدیرکل امور بانوان استانداری البرز از مرکز ماده ۱۶ بانوان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز ، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سفری که به  استان البرز داشت از بخش‌های مختلف مرکز ماده ۱۶ تحت نظارت بهزیستی البرز بازدید کرد و پای صحبت شماری از بانوان مقیم در این مرکز نشست و در جریان برخی مشکلات آنان از جمله نداشتن مدرک هویتی و مشکل در یافتن شغل و ادامه تحصیل و اعتیاد دیگر اعضای خانواده قرار گرفت.


معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در جمع این بانوان گفت: ضروری است مهارت های درآمدزا به این افراد آموزش داده شده و از آنان حمایت شود و در بحث ادامه تحصیل این دختران نیز از دانشگاه های علمی، کاربردی کمک گرفته شود.

دکتر انسیه خزعلی از دختران مددجوی این مرکز خواست تا با عزمی راسخ برای ساختن زندگی بهتر و آینده خود تصمیم گرفته و قدر خود و جوانی را بدانند.

در ادامه این بازدید انسیه خزعلی از اختصاص ۷۴ میلیاردتومان اعتبار برای این استان البرز خبر داد و گفت: این اعتبارات برای بخشهای آسیب‌های اجتماعی، ساخت گرمخانه، کمپ های ترک اعتیاد، درمان زوجهای نابارور، آسیب‌های اجتماعی کودکان، توسعه اشتغال خانگی و آموزش مهارت‌های فنی و حرفه ای برای بانوان استان البرز در نظر گرفته  شده است. 

در حاشیه این بازدید وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی استان البرز نیز ضمن خوشامدگویی به دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور و هیئت همراه به جهت حضور در استان البرز و بازدید از مراکز تحت نظارت بهزیستی گزارش مبصوتی از عملکرد بهزیستی استان در حوزه زنان و خانواده بلاخص مرکز ماده ۱۶ ارائه داد و افزود: این مرکز که به تازگی و طی ماههای گذشته افتتاح گردیده است با ظرفیت ۱۰۰ نفر وظیفه ساماندهی و درمان زنان معتاد متجاهر ذیل ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر را برعهده دارد که در حال حاضر ۷۵ بیمار مقیم این مرکز هستند که در طرح جمع آوری نیروی محترم انتظامی جهت ساماندهی به این مرکز ارجاع داده شدند.

در ادامه مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه مهارت آموزی و اشتغال به عنوان اصلی ترین مؤلفه های توانمندسازی در فرایند چرخه درمان این افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و میتواند خروجی ملموس مرکز ماده ۱۶ باشد افزود: در موضوع توانمند سازی بهزیستی و بطور کل دستگاههای دولتی با کمبود منابع و امکانات مواجه هستند و لزوم حضور پررنگ گروههای جهادی ، خیرین و تشکلهای مردمی احساس میشود و امیدواریم در این مهم نیز نقش و مسئولیت اجتماعی خود را همچون گذشته بخوبی ایفاء نمایند.


وی با اشاره به اینکه دوره درمان و نگهداری در این مرکز سه تا شش ماه است افزود: افراد مقیم در این مرکز در این مدت از  خدمات پزشکی، روانشناسی، مددکاری اجتماعی، پیگیری وضعیت اشتغال و حرفه آموزی، پیگیری پس از ترخیص و مدیریت مورد بمنظور ماندگاری در درمان ، بهره مند میگردند.
 
محمدی فلاح در پایان تصریح کرد : ساماندهی و بازگرداندن معتادان متجاهر به زندگی عادی از اولویتهای کلیه مسئولین استان در زمینه مبارزه با مواد مخدر است .

کد خبر 54879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد