نشست هم اندیشی سرپرست اداره کل بهزیستی استان با مراکز مثبت زندگی شهرستان های بویراحمد و دنا

تبادل نظر،گفتگو و هم اندیشی آقای آریا سرپرست اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد باحضورآقای مظلومی معاون مشارکت های مردمی آقای ولایتی رئیس اداره شهرستان بویراحمد، آقای دانش مشاورمدیرکل و کارشناسان مرتبط با مسئولین و مددکاران مراکز مثبت زندگی شهرستان های بویراحمد ودنا.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد،جلسه هم اندیشی عصرامروز مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۱ با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و ۱۷مرکز مثبت زندگی شهرستان های بویراحمد ودنا برگذارشد.

در این دیدار آقای آریا سرپرست اداره کل بهزیستی استان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان بیان نمودند بعد از جلسه با پرسنل و همکاران اداره کل بهزیستی با مراکزمثبت زندگی همه شهرستان ها به مرکزیت گچساران ،دهدشت و بویراحمد به دلیل این که اصلی ترین و حساس ترین رسالت سازمان بهزیستی به عهده مراکز مثبت زندگی است جلسه برگذار کردیم.ایشان بیان نمودند سمن ها و موئسسات غیردولتی بازوان توانمند بهزیستی هستند چون خط مقدم و پیشانی کار و برنامه اصلی در جهت رسیدن به اهداف سازمان در اجرا می باشند.

آریا بیان نمودند گرچه قبلا این مراکز تحت عنوان نام های کلنیک مددکاری،مجتمع های روستایی و ngo ها اداره می شدند. ولی درسال ۱۳۹۹استارت یکسان سازی زده شد و در سال ۱۴۰۰به طور رسمی برنامه عملیاتی خود را درکل کشور شروع کردند و اکنون در مرحله رشد و پویایی و به طورکامل به لحاظ شکلی و ماهوی تثبیت شده اند ونحوه خدمت رسانی به جامعه هدف روبه رشد و پیش رفت و بهترشده است.

ایشان بیان داشت ازمسئولین مراکز انتظار داریم بحث ارزیابی و نظارت شهرستانی و استانی و کشوری را جدی بگیرند در زمینه حقوق مددکاران توجه بیشتری داشته باشند،بازدیدها واقعی باشد،سعی کنید از رشته های مرتبط جهت کار مددکاری استفاده شود تغییرات با نگاه واقعی و مددکارانه انجام گیردجهت خدمت بهتر به جامعه هدف نظم و انظباط اداری ملاک عمل قرارگیرد.مددجویان و جامعه هدفی که به مراکز مددکاری مثبت زندگی مراجعه می نمایند زیرساخت و پاسخ دهی به خواسته ها آنها طوری باشد که نیاز به مراجعه به ادارات شهرستان و استان وجود نداشته باشد.

در این دیدار آقای مظلومی معاون مشارکت های مردمی،اشتغال،مسکن ضمن تبریک ماه مبارک رمضان از مدیرکل از باب حمایت و پشتیبانی از مراکز مثبت زندگی تشکر به عمل آوردند و بیان نمودند سازمان بهزیستی یک سازمان حمایتی با رویکرد مددکارانه است که مددکاری دربخش های دولتی و غیردولتی تعریف خاصی دارد و روابط متقابل و دوطرفه ای بین بهزیستی و صاحبین مراکز و مددکاران میباشد که هرکدام داری حقوق و تکالیفی هستند.

 وی بیان کرد درجلب و جذب مشارکت های نقدی و غیرنقدی به ویژه درماه مبارک رمضان نیاز به پیگیری و مشارکت بیشتری دارد که مراکز ازحیث کاربیشتر مورد تشویق و ترغیب قرار میگیرند.

آقای شاکری کارشناس مسئول مراکز مثبت زندگی برنامه ها، اهداف،نحوه نظارت،پایش ها و سایرامورات مربوط به این دسته از مراکز را بیان نمودند.

آقای آریا بیان داشت از مراکز مثبت زندگی انتظار داریم برای توانمند سازی همه مولفه ها را منجمله در زمینه مسکن،اشتغال و تحصیل و غیره متعهد به رسالت و اهداف سازمان بهزیستی باشید که دراین خصوص خود و کلیه کارکنان سازمان بهزیستی را نیز توصیه می نمایم.

درپایان آقای آریا بیان داشت ما باید بستری را فراهم کنیم که صاحبین امتیاز و مددکاران مثبت زندگی در هنگام ورود به ادارات بهزیستی حس خوبی داشته باشند و پیشنهادات شمارا در سطح کشور پیگیری و درجهت مرتفع نمودن گام برخواهیم داشت.

مسئولین صاحبان مراکز و مددکاران مراکز مثبت زندگی دغدغه ها،چالش ها و مشکلات پیش روی در خدمت رسانی به گروه های هدف را منجمله عدم توزیع عادلانه خدمت،کندی سامانه، عدم همخوانی درآمد با هزینه ها و موارد دیگر را بیان نمودند. 

کد خبر 54864

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد