سفر سرپرست اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد به شهرستان گچساران

سرپرست اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با فرماندارشهرستان گچساران دیدار و در جلسه با همکاران اداره بهزیستی گچساران وکارکنان مراکز مثبت زندگی شهرستان های گچساران،باشت و بهمئی حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد،این سفر که دربعدازظهر روزسه شنبه  مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۱۶ آقای آریا سرپرست اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد به همراه آقای مظلومی معاون مشارکت های مردمی و مسئولین امورات مراکز مثبت زندگی در اداره کل بهزیستی استان با تجمیع مسئولین و مددکاران مراکزمثبت زندگی سه شهرستان گچساران،باشت و بهمئی به میزبانی اداره بهزیستی شهرستان گچساران با حضور فرماندار گچساران رئیس اداره بهزیستی گچساران و کارشناسان موضوعی جلسه ای برگزار شد.

در این جلسه آریا بیان کرد: اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۴۹مرکز مثبت زندگی درسطح استان است که عمده ترین فعالیت های سازمان بهزیستی ارائه خدمت به مددجویان تحت حمایت دو حوزه امور اجتماعی و توانبخشی می باشد که ۲۲فعالیت عمده از ۱۷۶فعالیت اصلی سازمان بهزیستی به شما واگذار شده است که هر مرکز می تواند تا سقف ۴۵۰ پرونده داشته باشد و خدمات با ارزشی را در راستای کمک به مددجویان انجام دهد.هدف اصلی سازمان بهزیستی ارائه خدمت بیش ازپیش میباشد وی بیان کرد مراکزخصوصی و در راس آنها مراکزمثبت زندگی بازوان توانمند بهزیستی می باشند،که انتظار داریم فعالیت های واگذار شده را برابر دستور العمل های کشوری واجرای قانون بدون هیچ نقصی انجام دهید.

آریا بیان کرد اداره بهزیستی به عنوان ناظر بر وظایف مراکز مثبت زندگی نهایت همکاری و همراهی را خواهدداشت و انتظار داریم وظایف را به خوبی انجام دهید و ما درپرداختی های در قبال انجام کارهای شما راست آزمایی خواهیم کرد که تلاش وهدف ما دستگیری شماست،ایشان توانمندسازی را مهمترین مسئله در ارائه خدمت دانست که اشتغال زایی مهمترین مولفه آن است و مراکزمثبت زندگی در راستای اشتغال زایی اقدامات موثری انجام دهند.

ایشان اعتبارات دولتی  را با توجه به نیازهای گسترده قطره چکانی دانست،که مراکزمثبت زندگی باید با کمک بخش های دیگر و مشارکت ها درخدمت به جامعه هدف،عملی و کاربردی اقدامات موثری در زمینه ارتقاء کیفیت زندگی به جامعه هدف ارائه دهند.

آریا ارائه خدمات الکترونیکی این دسته ازمراکز را باعث پیشگیری و کاهش مشکلات تردد مددجویان دانست که در این مراکز خدماتی شامل تشکیل پرونده،پاسخ گویی به مراجعان ،شناسایی داوطلبان و خیرین، اگاه سازی معلولان و آموزش های مهارت زندگی، نیاز سنجی محلی و غربالگری بینایی و شنوایی ، ثبت درخواست فرزند خواندگی ، بررسی وضعیت مسکن و اشتغال ، تشخیص و تعیین نیاز اولویت دار مددجو و کلیه ی خدمات تخصصی مددکاری به خانوار های زیر پوشش ارائه می شود. 

جناب آقایی آریا بیان نمود پرونده ی ۱۹ هزار و۲۶۲ مددجوی مسمتری بگیر در این مراکز می باشد که ازاین تعداد ۱۲ هزار ۷۸۲ مورد در بخش توان بخشی و ۶ هزارو ۶۶۲ مورد در بخش امور اجتماعی و ۴۲۰ مورد در بخش شبه خانواده ( امداد بگیر) می باشد .

در این جلسه عزیزالله دیلمی رئیس اداره بهزیستی گچساران اظهار نمودنددر شهرستان گچساران ۷ مرکز مثبت زندگی وجود دارد که به  تعداد ۲ هزارو۳۲۰ پرونده مستمری بگیر تحت حمایت ارائه خدمت می نمایند و گزارش مشروحی از چالش ها فرصت ها ، فعالیت ها در اداره بهزیستی شهرستان گچساران بیان نمودند. 

در این جلسه آقای روان بخش دیهیم فرماندار گچساران تصریح کرد در سازمان بهزیستی خدمت گذاران دولت مردمی با وجود اعتبارات کم خدمات بسیار خوب و چشمگیری را ارائه می نمایند که جا دارد از زحمات مجموعه ی مدیریت آن دستگاه و رئیس بهزیستی شهرستان گچساران تقدیر و تشکر به عمل آید.  

کد خبر 54824

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد