بویین میاندشت| بهره‌گیری ازظرفیت خیرین در جهت رفع مشکلات مددجویان بهزیستی

رضا علی معصومی فرماندار شهرستان بویین میاندشت از اداره بهزیستی شهرستان بازدید و  به بررسی مسائل و مشکلات توانخواهان و جامعه هدف بهزیستی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی بوئین میاندشت، در آغازین روزهای ماه مبارک رمضان، فرماندار شهرستان با حضور در اداره بهزیستی و بازدید از حوزه‌های مختلف به بررسی چالش‌ها، مسائل و مشکلات توانخواهان و افراد تحت پوشش این اداره پرداخت.

رضا علی معصومی ضمن تقدیر از تلاش و زحمات پرسنل بهزیستی با اشاره به این موضوع که مددجویان تحت پوشش بهزیستی از اقشار خاص جامعه هستند، گفت: با توجه به اینکه اعتبارات وخدمات دولتی محدود است در راستای حمایت و کمک به جامعه هدف بهزیستی نیاز به توجه ویژه، کمک و همراهی افراد نیکوکار می‌باشد و باید از ظرفیت کار خیرین و مردم برای خدمت رسانی بیشتر به افراد نیازمند بهره‌گیری شود.

 محسن حیدری معاون اداره با تشریح فعالیت و عملکرد حوزه‌های مختلف بهزیستی گفت: این اداره در چهار حوزه تخصصی توانبخشی، امور اجتماعی، پیشگیری و مشارکت‌های مردمی به افراد تحت پوشش خدمات ارائه می‌نماید.

وی، پرداخت مستمری، پرداخت حق پرستاری و خانواده محور به افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید، ارائه خدمات توانبخشی و توانپزشکی، پرداخت کمک هزینه موردی، درمان و کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان تحت‌پوشش، پرداخت کمک هزینه ساخت مسکن به صورت بلاعوض و پرداخت تسهیلات اشتغال در جهت توانمندسازی افراد تحت پوشش، حمایت از کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست، زنان سرپرست خانوار و سالمندان را از وظایف بهزیستی عنوان نمود.

حیدی ادامه داد: در جهت تسهیل و دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان و گسترش فراگیری خدمات به افراد تحت حمایت،  مراکز مثبت زندگی راه اندازی و تعدادی از پرونده‌های مستمری بگیر به این مرکز واگذار شده است.

پیگیری بهزیستی در خصوص راه اندازی مجدد مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد و فعالیت اورژانس اجتماعی در شهرستان از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

بویین میاندشت| بهره‌گیری ازظرفیت خیرین در جهت رفع مشکلات مددجویان بهزیستی

بویین میاندشت| بهره‌گیری ازظرفیت خیرین در جهت رفع مشکلات مددجویان بهزیستی

کد خبر 54796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد