حضور ریاست سازمان بهزیستی کشور در جمع سالمندان قم

معاون وزیر و ریاست سازمان بهزیستی کشور امشب افطار در کنار سالمندان مرکز سالمندان انوار آفتاب قم بود.

حضور ریاست سازمان بهزیستی کشور در جمع سالمندان قمحضور معاون وزیر و ریاست سازمان بهزیستی کشور در آسایشگاه معلولین و سالمندان انوار آفتاب قم
ریاست سازمان بهزیستی کشور در سفر به شهر مقدس  قم افطار در کنار سالمندان و معلولین آسایشگاه انوار آفتاب بود.
دکتر علی محمد قادری معاون وزیر و ریاست سازمان بهزیستی کشور در سفر به شهر مقدس قم با حضور در آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب ضمن بازدید از بخشهای مختلف این مرکز و گفتگو با کارکنان مرکز افطار در جمع این عزیزان بود.
دکتر مهدی پهلوانی مدیر کل بهزیستی استان قم در جریان این بازدید ضمن عرض خیر مقدم و تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تقدیر از انتخاب استان قم و مرکز سالمندان و معلولین استان جهت اولین دیدار در ماه مبارک رمضان گزارشی از وضعیت خدمات بهزیستی در استان قم ارائه کرد.
پهلوانی با اشاره به حمایت بهزیستی از 35 هزار خانواده در استان خاطرنشان کرد بیش از 22 هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی قم هستند و2000 نفر از مددجویان در بخشهای مختلف در مراکز شبانه روزی استان خدمات دریافت می کنند و  این مرکز بزرگ که با مجوز و تحت نظارت بهزیستی و توسط موسسه خیریه  انوار آفتاب اداره می شود دارای  ۴۲۰ توانخواه است که  از این تعداد ۳۲۰ نفر معلول ذهنی مرد 14 تا 40 سال و و ۱۰۰ نفر سالمند مرد می باشند.  
مدیر کل بهزیستی قم با اشاره به فرسوده بودن ساختمان آسایشگاه و فعالیت این مرکز از سال 1345 خاطرنشان کرد سیاست سازمان بهزیستی در کنار استفاده از ظرفیت خیرین و بخش غیردولتی در احداث مراکز جدید و دارای استانداردهای لازم و متناسب با رشد جمعیت سالمندی در دو دهه آینده ، اولویت دهی به مراکز روزانه و مهدهای سالمندی است که سالمندان صرفا در ساعاتی از روز جهت اخذ خدمات درمانی ، توانبخشی و... در مراکز روزانه حضور پیدا کنند و شب در کنار خانواده باشند .
دکتر پهلوانی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مددجویان این  آسایشگاه و سایر مراکز شبانه روزی قم  مجهول‌الهویه هستند و گاها سرریز آسیبها و موارد مشابه سایر استانها به استان قم منتفل می گردد و با توجه به هزینه های بالای نگهداری افراد در مراکز شبانه روزی خواستار نگاه ملی به اعتبارات بهزیستی قم شد و از ریاست محترم سازمان بهزیستی کشور در این زمینه درخواست مساعدت خاص کرد. 
وی با قدردانی از زحمات و مجاهدتهای بی نظیر پرسنل مراکز شبانه روزی استان در دوران شیوع کرونا عنوان کرد: کمترین آمار مرگ‌ومیر و مشکلات کرونا را در مراکز نگهداری سالمندان و معلولین داشتیم، در شرایطی که افراد مدعی حقوق بشر تعداد بالای تلفات درزمینه کرونا را داشتند ولی تعداد فوت افرادی که در مراکز نگهداری سالمندان هستند کمتر از شش‌دهم درصد بوده است.

کد خبر 54714

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد