سرپرست اداره کل بهزیستی استان خبر داد؛
آغاز طرح شیوع شناسی معلولیت ها در مرکزی

سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: طرح شیوع شناسی معلولیت ها با هدف تعیین شیوع انواع آسیب های منجر به کم توانی و شناسایی علل آسیب ها و راه های پیشگیری در استان آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد زیدوند افزود: این طرح در تمامی مناطق شهری و روستایی استان مرکزی بر روی ۱۴ هزار نفر که به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند، از طریق تکمیل پرسشنامه توسط پرسشگران آموزش دیده با مراجعه به منازل و اخذ اطلاعات مرتبط اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که در غربال اولیه دارای کم توانی در یک یا چند حیطه شناسایی شوند، برای ارزیابی دقیق تر و تأیید آسیب به پزشکان آموزش دیده برای تشخیص و شدت معلولیت ارجاع می‌شوند و اطلاعات در سامانه رصد معلولیت سازمان بهزیستی ثبت می‌شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی اظهار داشت: در این طرح رصد معلولیت انجام می‌گیرد و لازم است که میزان شیوع انواع کم توانی بر حسب 3 متغیر سن، جنس و مکان بررسی شود.

زیدوند تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای ارتقای مداخلات پیشگیرانه و تعیین اولویت‌های بهداشتی و نیز برنامه‌های پیشگیرانه از بیماری‌ها و مشکلات مرتبط با سلامت ایجاد کننده معلولیت‌ها با استناد به آمار و اطلاعات کم توانی و علل ایجاد آن از اهداف اجرای این طرح است.

وی بیان داشت: آگاهی از میزان شیوع معلولیت‌ها در هر استان و در نگاه کلی‌تر کشور می‌تواند علاوه بر ارزیابی برنامه‌های پیشگیرانه، برنامه ریزی دقیق در حوزه‌های مختلف آموزشی، تجهیزات، لوازم و فضای آموزشی برای افراد کم توان انجام شود

کد خبر 54654

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد