ماه رمضان دوستی و ارتباط کودکان مراکز با خداوند را تقویت می کند

سرپرست بهزیستی استان زنجان در اولین شب ماه مبارک رمضان با حضور درمراکزنگهداری کودکان  میهمان افطار فرزندان بی سرپرست وبدسرپرست مقیم در مراکز بهزیستی شدو بر پایه ریزی شخصیت کودکان بر ارزشها وآداب اسلامی تاکید کرد و گفت :برقراری ارتباط با خدواند یکی از بهترین راههای حفظ کودکان از آلام و آسیب های اجتماعی است.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی در این مراسم که با حضور استاندار زنجان برگزار شد، اظهار کرد:در اولین شب ماه مبارک و همراه با سراسر کشور  برگزاری این مراسم در کلیه مراکز نگهداری کودکان در راستای  توجه به جامعه هدف  بهزیستی و تکریم و دلجویی از آنان با سنت حسنه اطعام است که اغلب در ماه مبارک رمضان، اجرا می شود  تا یک فضای صمیمی و به یادماندنی بین مسئولین و فرزندان ایجاد شود.
 حسینی اعلام کرد فرزندان مقیم در خانه ها جهت اشنایی با آموزه های دینی در کلاس های حفظ و قرائت قرآن مجید، آشنایی با سیره ائمه اطهارکه در مساجد و پایگاههای فرهنگی برگزار می شود، شرکت نموده وبرگزاری جشن تکلیف همزمان با رسیدن کلیه فرزندان دختر و پسر به سن تکلیف شرعی و اهداء هدایای چون چادر نماز، سجاده و جانماز از جمله برنامه های مراکز نگهداری از فرزندان است.  
 وی یکی از رسالت های اصلی و مهم بهزیستی را پذیرش و ساماندهی کودکانی  که فاقد سرپرست بوده و یا بد سرپرست هستند، عنوان کرد و گفت: خانه های شبانه روزی بهزیستی با هدف ارتقای زندگی و توانمند سازی فرزندان بهزیستی فعالیت می کند و تمام تلاش این مجموعه این است که این کودکان وارد محیط امن یک خانواده شوند و نگهداری این کودکان در مراکز و واگذاری آن ها به متقاضیان واجد شرایط فرزندخواندگی بر اساس دستور مقام قضایی انجام می‌شود.

وی حمایت خیرین در ماه مبارک رمضان از مراکز کودکان و کلیه مراکزنگهداری سالمندان، افراد دارای معلولیت و ...را در زنجان مهم ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد : خیرین دیار کریمان یاور و بازوان توانمند بهزیستی در رفع مشکل  مددجویان هستند.
 در حال حاضر ۵ مرکز دولتی و غیر دولتی  تحت نظارت بهزیستی استان زنجان وظیفه نگهداری ۵۲ کودک بی سرپرست و بد سرپرست را برعهده دارند.

کد خبر 54624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد