پیام سرپرست اداره کل بهزیستی استان به مناسبت روز اتیسم

افزایش آگاهی عمومی به شناسایی افراد مبتلا به اتیسم کمک می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری در این پیام آمده است:

با توجه به اینکه اتیسم و عوارض آن هنوز هم در برخی نقاط جهان کمتر شناخته شده و از طرفی اختلالی رو به رشد است، آگاهی‌بخشی در مورد علائم بیماری، تشخیص، آموزش و کمک به خانواده بیماران بسیار کمک کننده است.

اتیسم یک عارضه عصبی پیچیده است که شامل اختلال در تعاملات اجتماعی، مهارت‌های زبانی و مهارت‌های ارتباطی می‌شود. این معلولیت رشدی معمولا در سه سال اول زندگی به طور کامل قابل تشخیص است. معمولا این سه سال اول، دوره طلایی قلمداد می‌شود و چنانچه در این دوره مربیان و والدین کودک این عارضه را شناسایی کنند و در صورت درمان و رسیدگی می‌توان کودک را به مدرسه فرستاد ومهارت‌های زیادی را به او آموخت.   

سازمان بهزیستی در ارائه خدمت به افراد دارای اختلال اتیسم و ارائه آموزش های لازم به آنان حضوری فعال دارد و مرکز آموزش و توانبخشی اتیسم شهرکرد از سال ۱۳۸۸ به عنوان چهارمین مرکز با این عنوان در کشور و  تنها مرکز فعال در استان، ارائه خدمت به ۶۰ نفر از توانخواهان را به صورت آموزش روزانه و ۵۰ نفر هم خدمات حمایتی و مددکاری بر عهده دارد.

اگر بتوانیم فرصت آموزش، شکل گیری مهارت هاوبکارگیری مناسب توانایی های این طیف از کودکان را فراهم آوریم، شاهد توانمندی آنها خواهیم بود.

اینجانب ضمن قدردانی از تلاش فعالین این عرصه در بهزیستی و تمامی گروه‌های تخصصی فعال در حوزه حمایت های روانی، اجتماعی افراد مبتلا به اتیسم این روز را گرامی داشته و امیدوارم با همراهی و همیاری یکدیگر بتوانیم در جهت توانمندی، استقلال و حضور هر چه بیشتر این افراد در جامعه گام‌های موثرتری برداریم.

دکتر علی نصیری

سرپرست اداره کل بهزیستی استان

کد خبر 54599

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد