بیش از ۵۰ هزار نفر از معلولان در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی ساکن هستند

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۵۳ هزار و ۷۶۶ نفر از افراد دارای معلولیت در ۹۵۵ مرکز شبانه روزی این سازمان خدمت می‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایرنا، دکتر «اصغر کاظمی» معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، افزود: سازمان بهزیستی کشور خدمات متعددی به افراد دارای معلولیت ارائه می‌کند، از جمله آن که ۵۰۰ مرکز حرفه‌آموزی در سطوح مختلف دارد که یارانه زیادی هم برای آنها پرداخت می‌کند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه فعالیت‌های توانبخشی مبتنی بر جامعه بخش دیگری از اقدامات بهزیستی برای افراد دارای معلولیت به شمار می‌رود، ادامه داد: در زمینه اشتغال افراد دارای معلولیت نیز در اردیبهشت ماه به زیرساختی خواهیم رسید که محصولات تولیدی این گروه از جمله محصولات صنایع دستی نفیس آنها را چگونه به فروش برسانیم چراکه اکنون این محصولات برای خود معلولان است.

وی در ادامه از تشکیل شبکه‌های ملی فعال در حوزه معلولیت خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵ شبکه‌ ملی فراگیر مرکب از تشکل‌های افراد دارای معلولیت از جمله آسیب‌دیدگان بینایی، شنوایی، جسمی، ذهنی، اعصاب و روان به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی فعالیت تشکل‌های عضو و ایجاد صدای واحد ملی تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، تامین نیازهای مراقبتی و توانبخشی افراد دارای معلولیت، سالمندان و بیماران روانی مزمن در قالب مراکز شبانه‌روزی صورت می‌گیرد. این مراکز براساس دستورالعمل‌های تخصصی مربوطه با بهره‌گیری از تجهیزات و فضاهای موردنیاز و نیز نیروی انسانی تخصصی، متناسب بانیازهای گروه هدف خدمات توانبخشی، مراقبتی و فرهنگی را ارائه می دهند.

همچنین انواع مراکز روزانه آموزشی و توانبخشی به مراکز روزانه آموزشی و توانبخشی معلولان ذهنی، مرکز آموزشی و توانبخشی اختلال طیف اوتیسم، مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی خانواده و توانخواه کم بینا و نابینا، مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی، مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی معلولان جسمی و حرکتی، مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی معلولان ضایعه نخاعی، مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی سالمندان، مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی بیماران روانی مزمن، مرکز روزانه توانبخشی ویژه اختلالات دهانی، بلع و تغذیه و مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی چندمعلولیتی تقسیم می‌شود.

کد خبر 54582

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =