کسب مهارت حل مسئله سبب استحکام خانواده می شود

نشست مشترک بهزاد وحید نیا معاون مشاوره و امور روانشناختی کشور ، دکتر رمضانعلی گلچوبی معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی مازندران و کارشناسان استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ بهزاد وحید نیا معاون مشاوره و امور روانشناختی کشور به اهمیت حوزه خانواده اشاره کرد و گفت : مقام‌معظم رهبری در سخنان خود بارها بر لزوم تحکیم بنیان خانواده تاکید کردند بنابراین یکی از وظایف اصلی مراکز مشاوره بهزیستی تقویت بنیان های خانواده ها می باشد.

معاون مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور با تاکید براینکه تقویت بنیان های خانواده ، سبب پویایی و نشاط جامعه می شود ، افزود : تقویت بنیان های خانواده بدون افزایش سطح آگاهی و مهارت های زندگی افراد جامعه میسر نیست بنابراین روانشناسان و مشاوران در این حوزه وظیفه خطیری دارند که باید به آن عمل کنند.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری برگزاری دوره های هم آموزی و کیس ریپورت در ۱۴۸۰ بصورت مستمر، ادامه داد : بسیاری از زوجین مهارت کافی برای حل مسئله را ندارند که این موضوع سبب سوتفاهم و درگیری بین آن ها می شود بنابراین این مراکز با افزایش مهارت های زندگی می توانند نقش ویژه ای را ایفا کنند.

وحید نیا ضمن تقدیر از برگزاری دوره های استانی با توجه به تعویقات شکل گرفته در آموزش های کشوری در حوزه مشاوره و طلاق بر لزوم‌ بکارگیری نیروهای جدید در برنامه کاهش طلاق استان ، ارسال نظرات کارشناسی استان در خصوص بهبود وضعیت سامانه مشاوره ، ارسال نظرات کارشناسی استان در خصوص وظایف کمیته جذب استانی در خصوص نحوه مصاحبه ی مسئولین فنی مراکز مشاوره و تقویت و راه اندازی مرکز مشاوره دولتی تاکید کرد.

در ادامه معاون پیشگیری بهزیستی مازندران گزارشی از عملکرد مراکز طلاق، مراکز غیر دولتی مشاوره ، مشاوره تلفنی   ۱۴۸۰ ، اموزش های ارتقایی پیش از ازدواج ، زندگی خانواده ، مهارت های ده گانه زندگی  و غربالگری اضطراب کودکان  ۵ تا ۶ ساله ارائه کرد.

در پایان جلسه ، بهزاد وحید نیا معاون مشاوره و امور روانشناختی کشور با همراهی دکتر رمضانعلی گلچوبی معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی مازندران از مراکز منتخب مجری طرح کنترل و کاهش طلاق بازدید بعمل آوردند.

کد خبر 54576

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد