پیام سرپرست بهزیستی آذربایجان غربی بمناسبت روز جهانی آگاهسازی اتیسم

پروین محمدپوری، سرپرست بهزیستی آذربایجان غربی در پیامی دوم آوریل مصادف با سیزدهم فروردین( روز جهانی آگاهسازی اتیسم) را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی در این پیام آمده است:

دوم آوریل مصادف با سیزدهم فروردین روز جهانی آگاهسازی اتیسم نام گذاری شده است ، این روز را همراه با تمامی افراد جامعه و بویژه عزیران دارای اختلال طیف اوتیسم و خانواده گرامی آنها ارج می نهیم .

هدف از نام گذاری این روز توسط سازمان ملل یادآوری و افزایش اطلاع رسانی و آگاهسازی جامعه از این اختلال عصبی رشدی است که بدنبال آن اهمیت شناخت به هنگام این اختلال دسترس به مراقبت های بهداشتی درمانی آموزشی و توانبخشی مطرح میگردد و این موضوع امروزه یکی از مهم ترین و ضروری ترین برنامه ها و سیاست های نظام های بهداشتی در جهان و ازجمله در کشور عزیزمان می باشد.

شعار منتخب سال ۲۰۲۱ توسط سازمان ملل" فراگیری در محیط کار چالش ها و فرصت ها در جهانی پسا همه گیری " بویژه برای اشتغال معرفی شد که اشاره به رفع موانع اشتغال و پذیرش جامعه در چهت اشتغال افراد دارای اختلال اتیسم می باشد.

استان آذربایجان غربی با سه مرکز فعال غیر دولتی روزانه آموزشی و توانبخشی افراد دارای اختلال طیف اتیسم زیر ۱۴ سال در شهرستان های ارومیه ،مهاباد،بوکان و یک مرکز فعال غیر دولتی روزانه حرفه آموزی توانبخشی بالای ۱۵ سال در شهرستان ارومیه در حال ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی و حرفه آموزی به تعداد ۱۶۳ نفر می باشند.

تنها پایگاه غربالگری افراد دارای احتلال طیف اتیسم در شهرستان ارومیه و در مرکز غیر دولتی روزانه آموزشی و توانبخشی افراد دارای اختلال طیف اتیسم پیشگامان امید نوین باختر توسط کارشناسان مرتبط انجام می پذیرد.

 همچنین طی پیگیری های صورت گرفته معاونت امور توانبحشی استان و با استفاده مجوز توسعه مناطق محروم در شهرستان های خوی، ارومیه و میاندواب به زودی مراکز اوتیسم راه اندازی خواهد شد.

 امیدواریم با افزایش آگاهسازی آحاد جامعه هر روز بیشتر بتوانیم در پذیرش و به ثمر رساندن حقوق انسانی این عزیزان قدمی برداریم. 

پروین محمدپوری

سرپرست بهزیستی آذربایجان غربی

کد خبر 54551

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد