پسران، عمده ترین مبتلایان به اختلال اتیسم در ایلام را تشکیل می دهند

ایلام_ ایرنا_ سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام گفت: پسران عمده ترین افراد دارای اختلال اتیسم را در این استان تشکیل می دهند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، حسین نورعلیوند روز شنبه به مناسبت روز آگاه سازی اتیسم با اعلام این خبر افزود: هم اینک از مجموع ۷۸ فرد شناسایی شده دارای اختلال اتیسم ۵۹ نفر پسر و ۱۹ نفر دختر هستند.

وی در تعریف اتیسم توضیح داد: نوعی اختلال شخصیتی و روانی است که‌ فرد در آن بیشتر به درون گرایی ودفاصله گرفتن از محیط پیرامون و انسان های اطرافش و حتی خانواده دچار می شود.

وی با ذکر اینکه اتیسم بیشتر در دوران کودکی ظاهر و در عمده موارد قبل از رسیدن به سن ۳سالگی علائم آن در فرد ظاهر می‌شود، علائم عمومی این اختلال را شامل پرخاشگری، گوشه گیری، عدم تعامل ها و مهارت های اجتماعی، عدم فعالیت های اجتماعی، سرگرم کننده و بازی، عدم ارتباط های کلامی و غیر کلامی و نداشتن مهارت‌های شناختی برشمرد.

وی علت ابتلا به اتیسم را ژنتیکی عنوان کرد و گفت: اتیسم اختلالی بوده که قابل درمان قطعی نیست و فرد مبتلا بصورت دائم با ان درگیر خواهد بود.

وی اظهار کرد: درحال حاضر یک مرکز روزانه اتیسم در مرکز استان ایلام فعال است که افراد مبتلا به این اختلال از خدمات آن برخوردارند.

 وی خدمات این مرکز را شامل توانبخشی، کاردرمانی، روانشناسی، گفتار درمانی، مداخلات رفتاری-آموزشی و مداخلات مشاوره-حمایتی عنوان کرد.

 ۱۳ فروردین ماه روز جهانی آگاه سازی اتیسم با شعار فراگیری در محیط کار، چالش ها و فرصت ها در جهانی پسا همه گیر نامگذاری شده است.

کد خبر 54550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد