پیام سرپرست بهزیستی استان تهران به مناسبت روز جهانی آگاه سازی اتیسم

سمانه زمانی به مناسبت دوم آوریل برابر با سیزدهم فروردین ماه روز جهانی آگاهسازی اختلال اتیسم اظهار داشت: اتیسم نوعی اختلال عصبی و رشدی است که در افراد مبتلا، رشد و تحول صحیح مغز یا دستگاه عصبی مرکزی مختل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، متن پیام زمانی که به مناسبت این روز جهانی صادر شده به قرار زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در دنیای امروز که با انواع و اقسام بیماری های مختلف با منشأهای متفاوت و نوظهور مواجه هستیم و بنابر رسالت سازمان بهزیستی مبنی بر تلطیف فضای روانی جامعه اختلال اتیسم از بیماری هایی می باشد که در شرایط فعلی خانواده‌های پرشماری را با خود همراه کرده است.

اختلال اتیسم در دو زمینه رفتاری در ارتباطات اجتماعی و رفتار و علایق یا فعالیت های تکراری بروز می‌کند؛ عدم برقراری ارتباط با دیگران و دنیای خارج، ناتوانی در گفتار، نداشتن ارتباط چشمی، خنده و گریه های ناگهانی، ترس های بی دلیل، دادن پاسخ های غیر معقول و دلبستگی به اشیاء گوشه‌هایی از نشانه های افراد دارای این اختلال است.

اختلال طیف اتیسم بر اساس ارتباطات اجتماعی و رفتارهای محدود و تکراری در سه سطح نیازمند حمایت، نیازمند حمایت زیاد و نیازمند حمایت بسیار زیاد دسته بندی می شود.

اختلال طیف اتیسم نوعی اختلال عصبی و رشدی است که در افراد مبتلا، رشد و تحول صحیح مغز یا دستگاه عصبی مرکزی مختل می‌شود.

سازمان بهزیستی طرح غربالگری اتیسم را به منظور ارتقای کیفیت زندگی افراد دارای این اختلال و خانواده هایشان و همچنین شناسایی کودکان دارای اختلال طیف اتیسم به منظور مداخله به هنگام در دسترس کردن خدمات برای آنان، آگاهی جامعه نسبت به آنها، بالا بردن سطح دانش و بهداشت روانی خانواده ها و ارتقای سطح افراد کلیدی و مسئول در دست اجرا دارد.

اینجانب به نمایندگی از کارکنان ساعی، مربیان متعهد، کارشناسان خبره و در یک کلام خانواده بزرگ بهزیستی استان تهران ضمن آرزوی اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مسئول در قبال افراد دارای اختلال طیف اتیسم پا به عرصه جهاد در این حوزه گذارده و به وظایف قانونی و تکالیف مشروحه خود عمل نمایند اعلام می دارد این سازمان بنا بر تعهد قانونی و شرعی خود با بسیج همه امکانات مورد نظر در دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری شرایط را برای سهولت در زندگی این افراد و درمان آن فراهم آورده و از این پس نیز با نگاه جهادی کارکنان خود مسیر سبز خود را ادامه خواهد داد.

سمانه زمانی
سرپرست بهزیستی استان تهران

کد خبر 54549

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد