در رسانه| هزار و ۸۲۱ مددجوی بهزیستی استان همدان مشغول به کار شدند

همدان-ایرنا- معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: هزار و ۸۱۷ شغل در سال ۱۴۰۰ برای مددجویان زیر پوشش این اداره کل در استان ایجاد شده است.

حمیدالله فارسی روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایجاد شغل برای ۲ هزار و ۲۲ مددجوی زیر پوشش در سال گذشته از تعهدات این اداره کل بود که ۹۲ درصد آن محقق شده است.

به گفته وی  سازمان بهزیستی برای این میزان شغل مبلغ ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات در خوشه های خدماتی، کشاورزی و صنعتی پرداخت کرده است.

به گفته وی، از تعداد هزار و ۸۲۱ نفر مددجوی شاغل در سال ۱۴۰۰، هزار و ۱۹۰ نفر از طریق پرداخت تسهیلات ابلاغی مشغول به کار شدند و مابقی از طریق ماده ۲۶ واگذاری مکان، ماده ۲۸ مشوق های بیمه ای، خویش فرمایی و کارفرمایی، سه درصد معلولان و اشتغال بکار در مراکز غیردولتی به توانمندی و اشتغال پایدار رسیدند.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه همه ساله از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه، تسهیلات قرض الحسنه به منظور اشتغالزایی جامعه هدف نهادهای حمایتی، اعتباراتی از سوی بانک مرکزی ابلاغ می‌شود، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۰۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار در این بخش ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ ۸۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در زمینه اشتغالزایی به افراد زیر پوشش این نهاد به بانک های‌ عامل استان همدان اختصاص یافته که ۶۴ میلیارد تومان از آن جذب شده است.

فارسی، شرط سنی تمام مددجویان واجد شرایط توانمند سازی از طریق مشوق‌ها را بین ۱۸ تا ۵۵ سال اعلام کرد.

وی بر اجرایی شدن قانون جامع حمایت معلولان از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: اشتغال جوهره سلامت و اساس توانمندی‌های مددجویان و معلولان است و در همین ارتباط تلاش شده با تامین اعتبار لازم زمینه شغلی برای جامعه هدف فراهم شود.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: در راستای حمایت از اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی، کارفرمایانی که در این زمینه اقدام کرده و معلول یا مددجوی زیر پوشش بهزیستی را طبق قانون کار، به کار گیرند، به ازای اشتغال به کار هر فرد، مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با سود کارمزد چهار درصد دریافت می کنند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 54186

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد