دررسانه| هفت میلیون نفر در کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند

آبادان - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هفت میلیون نفر برابر با هشت درصد جمعیت کشور تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی هستند.

علی محمد قادری دوشنبه در جریان بازدید از تالاب شادگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی شامل افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، نابینا، ناشنوا، روانی مزمن، روانی، فرزندان بی‌سرپرست و یتیم که در مراکز نگهداری می‌شوند و برخی از افراد متاثر از آسیب‌های نوپدید هستند.

وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از اساسی‌ترین ارکان و نهادهای حمایتی در کشور توفیق خدمت به جامعه هدف را دارد که با هم‌افزایی بیشتر با سایر ارگان ها از جمله شهرداری‌ها به دنبال ارائه خدمات مطلوب‌تر به افراد تحت پوشش است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به حضور بنگاه‌های اقتصادی توانمند در استان خوزستان گفت: در این استان وجود پالایشگاه، پتروشیمی و سایر بنگاه‌های تجاری وجود دارد که باید در راستای مسولیت‌های اجتماعی به بهزیستی کمک کنند تا محرومیت‌زدایی شود.

قادری بیان کرد: دستگاه‌هایی مانند شهرداری نیز باید برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی در کنار بهزیستی باشند و با همکاری این ارگان‌ها می‌توان در مقوله توانمندسازی افراد جامعه هدف گام برداشت.

وی با اشاره به رشادت شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: سازمان بهزیستی تلاش می‌کند در عین حفظ کرامت و عزت نفس جامعه هدف با رویکردهای علمی و تخصصی به خدمتگزاری بپردازد و تمام اهتمام خود را برای از بین بردن فقر و معلولیت به کار گیرد.

قادری با اشاره به جلوه‌ های فرهنگ ایثار، شهادت، شهامت و از خود گذشتگی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس گفت: وجود این فرهنگ ایثار و شهادت در میان ملت ایران دشمنان و ابرقدرت‌ ها را به زانو در آورده است و جوانان تحت پوشش بهزیستی باید با این فرهنگ آشنا شوند.

کد خبر 54125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد