پیام سرپرست بهزیستی استان مازندران به مناسبت روزجهانی سندرم داون

دکتر «فریبا بریمانی» سرپرست بهزیستی استان مازندران به مناسبت روز جهانی سندرم داون (۲۱ مارس مصادف با یکم فروردین 1401) پیامی را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، متن این پیام بدین شرح است:
بسمه تعالی 
21 مارس مصادف با اول فروردین به نام روز جهانی سندرم داون شناخته می‌شود.  این روز فرصت مغتنمی برای ارتقای افکار عمومی، درنگ در تفاوت ها و احترام به حقوق و توانایی این افراد در جامعه است.
"سندرم داون" یک بیماری ژنتیکی است که به دلیل افزایش تعداد در کروموزم ۲۱ به وجود می‌آید.
 امروزه که پیشرفت های علم در دنیا نتوانسته درمانی را برای این بیماری داشته باشد، بهزیستی در ارائه خدمت به افراد دارای معلولیت و ارائه آموزش های لازم به آنان حضوری فعال دارد و یکی از اولویت های اصلی سازمان حمایتی _ تخصصی بهزیستی انجام حمایت های روحی و روانی از این افراد است.

بهزیستی مازندران مفتخر است با استفاده از تمام دانش سازمانی خود، بهره گیری از حضور ارزشمند شرکای اجتماعی و با یک ساختار تخصصی در سراسر استان به افراد دارای معلولیت خدمات ارائه نماید و یار و یاور خانواده ها و کودکان دارای اختلال سندرم داون باشد.
از تعداد 114 مرکز توانبخشی – آموزشی و مراقبتی در استان ، 66 مرکز روزانه به افراد دارای معلولیت ارائه خدمت می نمایند. کودکان سندرم داون از دسته کودکان دارای معلولیت ذهنی می باشند که از خدمات مراکز ذهنی روزانه، مراکز حرفه آموزی و کارگاههای حمایتی بهره مند می گردند.
اینجانب ضمن عرض خداقوت به خانواده ها، مراقبان و متخصصان خدمتگزار، این روز را گرامی داشته و امید است با همدلی و همراهی  تمامی بزرگواران که مسبب رشد جوانه‏ های امید و باور در وجود مهربانان دارای سندرم داون هستند، آغازگر سالی سرشار از اتفافات فرخنده برای این عزیزان باشیم. از خداوند متعال توفیق و بهروزی توام با سلامتی برای این خوبان را مسالت دارم . 
دکتر فریبا بریمانی 
سرپرست بهزیستی استان مازندران

کد خبر 54106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد