در رسانه |بهزیستی مازندران در مسیر متفاوت مدیریتی

درباره ی جلوس اولین زن بر کرسی مدیریتی بهزیستی استان

اختصاصی سرویس اجتماعی تیتر آنی: زنان همواره در طول انقلاب اسلامی ایران منشا تحولات و تحرکات تاثیرگذاری بوده اند. نقش بی بدیل آنان در شکل گیری انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جریان های  مختلف توسعه ای بر هیچ کس پوشیده نیست . اما علی رغم تمامی تلاش های زنان در عرصه پیشرفت و توسعه ی کشور بالاخص در  حوزه تحصیلی و آموزشی اما سهم آنان از پست های مدیریتی اندک بوده است .

اینک در تجربه ای متفاوت از بدو تشکیل سازمان بهزیستی در استان تاکنون، یک زن در کسوت مدیر کلی این نهاد مهم اجتماعی منصوب شد. دکتر فریبا بریمانی که تجربه ی  معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی مازندران ،  مدیرکلی دفتر امور مراکز توانبخشی ، رییس مرکز فناوری اطلاعات ،ارتباطات و تحول اداری،  معاون توانمندسازی زنان و خانواده سازمان بهزیستی کشور را در کارنامه ی مدیریتی خود دارد، این بار با بهره گیری از این تجارب ارزنده و ارزشمند در مسند مدیر کلی بهزیستی استان مازندران نوید تحولات چشمگیری را در حوزه توانمندسازی جامعه ی هدف و تغییر در ساختار  اداری این نهاد در استان دارد.

در کش و قوس تغییرات مدیریتی ادارات کل استان، بهزیستی از جمله نهادهایی بوده است که اکثریت نیروهای آن بر به دست گیری سکان هدایت این‌نهاد به دست فردی از بدنه ی بهزیستی تاکید و اصرار  داشتند اما کمتر کسی گمان داشت که یک‌زن عهده دار این‌مهم گردد .

با جلوس بریمانی بر این کرسی، علاوه بر تامین نظر خانواده بهزیستی ، جامعه ی زنان استان نیز در رسیدن به مطالبات مدیریتی خود امیدوارتر گردید که این دو مهم، انتصاب بریمانی را بیش از پیش ارزشمند ساخته است.

پیش از انتصاب رسمی بریمانی، مکتوبات برخی رسانه ها درخصوص پیشینه ی جناحی وی ، عده ای را نسبت به این انتصاب دچار تردید ساخت که مروری بر تاریخچه ی مدیریتی او نشان میدهد که همواره وی در دولت های مختلف  مسئولیت کشوری داشته که خود بیانگر توانایی های غیر قابل کتمان و عدم دخالت رویکرد جناحی او در تصمیمات مدیریتی اش می‌باشد. 

بریمانی که فارغ التحصیل دکترای حرفه ای و با اصالتی ساروی ست، در طی دوران مدیریتی خود در ستاد کشوری با نشان دادن بنیه قوی مدیریتی، رویکرد علمی و ساختاری، اقتدار و قانونمندی و از همه مهم تر پیگیری مستمر در ایجاد راهکارهای خلاقانه خدمات رسانی به جامعه هدف و توانمندسازی آنان همچنین عدم امکان ایجاد فرصت و روزنه های فساد خیز،  سلامت و تدبیر مدیریتی خود را تثبیت نمود.

آنچه می تواند مدیریت بریمانی را در مقابل انبوهی از مطالبات جامعه ی هدف همچنین کارهای بر زمین مانده و تعامل با دیگر دستگاهها، تحت تاثیر قرار دهد،  ایجاد فرصت برای بهره گیری از اندیشه ورزان و پژوهشگران علمی همچنین رسانه های حوزه اجتماعی در شناسایی و پیگیری موضوعات حوزه فعالیتی این‌نهاد است.

بی شک حضور یک زن در راس مهم ترین نهاد اجتماعی  با بیش از ۲۵ هزار زن سرپرست خانوار  و مطالبات گسترده در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با پیشینیه موفق کاری در دولت های مختلف میتواند امید به سلامت روانی و اجتماعی استان را بیشتر نماید.

کد خبر 53760

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد