هزار و ۳۲۰ نفر در خراسان جنوبی از مشاوره ژنتیک بهره‌مند شدند

بیرجند - ایرنا - معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون خدمات مشاوره ژنتیک به هزار و ۳۲۰ نفر در استان ارایه شده و هشت مورد از بارداری‌های دارای جنین معلول نیز به‌صورت قانونی منجر به ختم شده است.

جمیله رضازاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت تسهیلات ژنتیک به هزار و ۹۲۰ نفر در این استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به وجود ۲۰ مرکز شبانه‌روزی در استان افزود: ۷۴۱ نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن در این مراکز از خدمات مراقبتی به صورت شبانه‌روزی بهره‌مند می‌شوند.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از این مراکز ۶ مرکز سالمندان، چهار مرکز معلولان ذهنی، چهار مرکز بیماران روانی مزمن، یک مرکز معلولان جسمی حرکتی، چهار خانه کوچک معلولان ذهنی و یک خانه حمایتی سالمندان است.

وی با بیان اینکه مبلغ یارانه به مراکز شبانه‌روزی براساس درجه‌بندی است اظهار داشت: مراکز درجه یک مبلغ ۲۰ میلیون ریال ماهیانه برای هر نفر و برای افراد مجهول‌الهویه و بی‌سرپرست مبلغ ۲۴ میلیون ریال اختصاص می‌یابد.

رضازاده افزود: این مبلغ در مراکز درجه ۲ ماهیانه ۱۸ میلیون ریال برای هر نفر و برای افراد مجهول‌الهویه و بی‌سرپرست مبلغ ۲۲ میلیون ریال است.

وی گفت: همچنین در این مراکز برای افراد دارای نیاز خاص مبلغ ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال پرداخت می‌شود و یارانه خانه‌ها مبلغ ۳۰ میلیون ریال ماهانه برای هر نفر است.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی از وجود ۲ مرکز توانبخشی مبتنی بر خانواده در شهرستان‌های بیرجند و قاینات نیز خبر داد و گفت: در این مراکز به ۱۷۸ نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن توسط مراقبان آموزش‌دیده خدمات ارائه می‌شود که یارانه این افراد مبلغ ۱۰ میلیون ریال ماهیانه برای هر معلول است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱ مرکز خدمات توانبخشی در منزل افزود: این مراکز به ۳۷۵ نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن خدمات ارائه می‌کنند و ماهیانه مبلغ پنج میلیون ریال یارانه به مراکز برای هر نفر پرداخت می‌شود که تاکنون به‌طور متمرکز و کامل از ستاد بهزیستی کشور پرداخت شده است.

کد خبر 53032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد