در رسانه| طارم شهرستانی فاقد چشم پزشک متخصص

رئیس اداره بهزیستی طارم گفت: غربالگری بینایی کودکان یکی از بهترین طرح‌هایی است که در راستای پیشگیری از معلولیت‌های بینایی انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایسنا، محمود عزیزی درباره برگزاری طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ در شهرستان طارم، اظهار کرد: طرح غربالگری بینایی کودکان (آمبلیوپی) با هدف پیشگیری از تنبلی چشم و درمان تنبلی چشم کودکان انجام می‌شود و اگر در سنجش اولیه کودکان تشخیص داده‌ نشود که مشکلی در رابطه با بینایی دارند، درمان‌های بعدی نیز با هزینه و کمک بهزیستی انجام می‌شود.

وی افزود: طرح غربالگری بینایی کودکان یکی از بهترین طرح‌های سازمان بهزیستی است که برگزار می‌شود و تاثیر زیادی در پیشگیری از کم‌بینایی و نابینایی‌ها دارد.

این مسئول تصریح کرد: در راستای اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در شهرستان طارم یک اکیپ سیار به همراه دستگاه تمام اتوماتیک در روستاهای شهرستان حضور یافته و به صورت رایگان سنجش بینایی برای کودکان را انجام داده‌ است.

عزیزی با بیان اینکه نزدیک به ۲۰ سال است که طرح غربالگری بینایی کودکان در شهرستان انجام می‌شود و ۹۰ درصد از مشکلات بینایی کاسته و درحال حاضر کودکی که به دلیل تنبلی چشم نابینا یا کم‌بینا شود، نداریم و اگر هم باشد درمان شده‌ است، ادامه داد: تا پایان طرح که زمان آن اواسط اسفند ماه است سعی داریم ۱۷۵۰ کودک ۳ تا ۶ را غربالگری کنیم و خانواده‌ها برای انجام غربالگری کودکان‌شان اگر غربالگری نشده‌اند، می‌توانند به ساختمان قدیمی اداره بهزیستی شهرستان طارم مراجعه کنند یا با شماره ۳۲۸۲۳۷۵۳ مرکز مثبت زندگی شهرستان تماس بگیرند.

رئیس اداره بهزیستی طارم خاطرنشان کرد: فقدان متخصص چشم در بیمارستان این شهرستان یکی از چالش‌های این منطقه است و مجبوریم کسانی که تنبلی چشم دارند را به استان ارجاع دهیم و با توجه به مشکلات محورهای مواصلاتی خانواده‌ها نیز بموقع نمی‌توانند در زنجان حاضر شوند و این مشکل باعث ایجاد چالش می‌شود که امیدواریم هفته‌ای یک روز یک چشم پزشک یا اپتومتریست در بیمارستان طارم حضور داشته‌ باشد.

کد خبر 52676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد