در رسانه | معلولان ساکن روستاهای کردستان تسهیلات اشتغالزایی دریافت می کنند

معاون توانبخشی بهزیستی کردستان با اشاره به ایجاد صندوق خدمات مالی خرد در برخی از روستاهای استان گفت: معلولان ساکن این روستاها با عضویت در صندوق می توانند تسهیلات اشتغالزایی دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان مژگان مشفق  اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱ صندوق خدمات مالی خُرد در روستاهای سنندج و مریوان در راستای اشتغال خانگی معلولان ایجاد شده است.

وی افزود: بر این اساس در تسهیلات مالی خُرد، بهزیستی سهم آورده مددجو را تامین می‌کند و به دنبال آن افراد می‌توانند پس از ارائه طرح و دریافت تسهیلات، در زمینه اشتغالزایی بصورت گروه های  ۱۰ تا ۱۵ نفره در محل سکونت خود گام بردارند.

معاون توانبخشی بهزیستی کردستان، افزایش ظرفیت افراد دارای معلولیت، تدوین طرح های کوچک اشتغال، بهبود معیشت افراد کم درآمد و افزایش مسوولیت جمعی را از جمله اهداف راه اندازی این صندوق ها اعلام کرد.

وی اظهار داشت: ایجاد صندوق های خرد محلی برای افراد تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه مستلزم همکاری سازمان بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید و مجری بخش غیر دولتی است که در استان انجام می شود.

مشفق یادآور شد: براساس برنامه ریزی های انجام شده تلاش داریم که این صندوق ها را در روستاهای سایر شهرستان های استان هم دایر کنیم  و در حال حاضر شهرستان های بانه و قروه نیز در دستور کار قرار دارد.

در استان کردستان ۱۳۰ هزار نفر زیر پوشش سازمان بهزیستی هستند و از خدمات این سازمان حمایتی بهره‌مند هستند.

کد خبر 52661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد