پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز مددکار

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پیامی ضمن تبریک روز مددکار، گفت: سازمان بهزیستی کشور به عنوان نهادی پیشرو، دانش‌محور و تخصصی با استفاده از ابتکارات و روش‌های نوین، بومی‏‌سازی برنامه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت ارزشمند مددکاران اجتماعی جهت تحقق اهداف رفاه اجتماعی، به‌زیستن و فراهم‌سازی زمینه‌های تلفیق اجتماعی و گسترش مشارکت آحاد جامعه و توسعه پایدار و اعتلای کشور اقدام می‌نماید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «علی‌محمد قادری» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور همزمان با میلاد امیرالمومنین(ع) و گرامیداشت روز مددکار پیام تبریک صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

به نام خـدا

خداوند را شاکریم که میهن عزیز اسلامی‌مان مسیر دشوار شرایط تحریم‌های تحمیلی قدرت‌های استکباری را با درایت و خردورزی سپری نموده و اندک اندک بارقه‌های امید حرکت رو به جلو و تعالی برای گذار از دشواری‏‌های پدید آمده در حال نمود بیشتری است.

اکنون که به یاری پروردگار و تحت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و عزم و تلاش جمعی دولت مردمی سیزدهم و مجلس محترم شورای اسلامی تحرک و پویایی جدیدی در کشور در حال شکوفایی است، شایسته است همگی با همت و تلاش وافر برای توسعه اجتماعی و زدودن و ترمیم آثار و جراحات وارده بر پیکر کشور و اجتماع دست به اقدام و عمل جهادی بزنیم. تأسی به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‏‌العالی) برای انجام بازمهندسی انقلابی در بخش‏‌های مختلف از جمله مکانیسم‏‌های خدمت‌رسانی به مردم، عدالت‌ورزی و رسیدن به توسعه با مدلی  غیرتقلیدی و  بومی ایجاب می‌نماید همگی با بهره‌گیری از علم و دانش و تجارب عملی موفق برای اعتلای جامعه عزیزمان بکوشیم. 

در سال‏‌های اخیر پیچیدگی‌های ویژه زندگی انسان عصر حاضر، گوناگونی و تنوع در مناسبات انسانی، روابط اجتماعی و خانوادگی، بروز بحران‌ها به ویژه بحران‏‌های ناشی از همه‌گیری کرونا ویروس و به تبع آنها رشد آسیب‌های اجتماعی و ظهور آسیب‌های نوپدید، جوامع را با چالش‌های جدی روبه رو ساخته و رفاه و بهزیستی، سلامت و امنیت روانی اجتماعی شهروندان را به مخاطره انداخته و برنامه‌ریزی‌های جدی و استفاده از توان متخصصان را بیش از پیش ضروری نموده است. در این زمینه یکی از تاثیرگذارترین حرفه‌ها مددکاری اجتماعی می‌باشد.

مددکاری اجتماعی حرفه‌ای با قدمتی طولانی در کشور و ریشه در باورهای دینی مردم با تلاش در جهت ریشه‌یابی علل، زمینه‌ها و بستر آسیب‌های اجتماعی و شناسایی افراد، گروه‌ها و خانواده‌های در معرض آسیب، حمایت و توانمندسازی آنان و کاهش اثرات سوءمخاطرات اجتماعی، تقویت عوامل محافظت کننده و افزایش سرمایه اجتماعی جایگاه ویژه‌ای را در کشور به خود اختصاص داده است. 

سازمان بهزیستی کشور به عنوان نهادی پیشرو، دانش‌محور و تخصصی با استفاده از ابتکارات و روش‌های نوین، بومی‏‌سازی برنامه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت ارزشمند مددکاران اجتماعی جهت تحقق اهداف رفاه اجتماعی، به‌زیستن و فراهم‏‌سازی زمینه‌های تلفیق اجتماعی و گسترش مشارکت آحاد جامعه و توسعه پایدار و اعتلای کشور اقدام می نماید. 

در همین راستا نقش تاثیرگذار و محوری مددکاران اجتماعی به عنوان تلاش‌گران عرصه‏‌های اجتماعی کشور در افزایش ضریب نفوذ خدمات و ارتقاء کمی و کیفی آن، افزایش رضایتمندی عمومی و تقویت سرمایه اجتماعی، حفظ کرامت انسان‌ها و کاهش رنج و آلام هم‌نوعان مأجور در پیشگاه خداوند و قابل تقدیر برای همگان است. 

لذا ضمن تبریک و تهنیت میلاد خجسته مولی‌الموحدین حضرت علی(ع)، روز پدر و روز مددکاری اجتماعی، امیدوارم با استعانت از ایزدمنان در راستای اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق طرح‌ها و برنامه‏‌های سازمان بهزیستی موفق و موید باشید.

کد خبر 52387

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =