در رسانه/اختصاص ۱۶۸میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال معلولان در فارس

 مدیرکل بهزیستی استان فارس از اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۶۸ میلیارد تومان برای اشتغال افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی استان خبر داد.

ایسنا/فارس مدیرکل بهزیستی استان فارس از اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۶۸ میلیارد تومان برای اشتغال افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی استان خبر داد.

سید محمدصادق کشفی‌نژاد شنبه ۲۳ بهمن در جمع خبرنگاران بیان کرد: اداره کل بهزیستی فارس دارای ۲۸ مرکز حرفه‌آموزی و کارگاه اشتغال زایی تحت نظارت برای افراد دارای معلولیت است و باید توانخواهان به سمت حرفه آموزی و بهره مندی از خدمات این مراکز و کارگاه‌ها هدایت شوند.

او گفت: از تعداد ۲۸ مرکز؛ سه مرکز حرفه‌آموزی، پنج کارگاه  تولیدی و حمایتی، سه مرکز پیش حرفه‌ای و یک مرکز پشتیبانی شغلی در شهرستان شیراز فعال و مابقی مراکز در شهرستان‌های سطح استان و طبق رنگ بندی کرونایی به صورت حضوری و مجازی در حال آموزش اشتغال به توانخواهان هستند.

مدیرکل بهزیستی فارس اظهار کرد: ظرفیت کل پذیرش افراد دارای معلولیت در مراکز حرفه آموزی و پیش حرفه ۸۶۵ نفر هست که از این ظرفیت تعداد ۲۷۰نفر در شیراز و ۴۹۵ نفر مابقی در شهرستانها است.

به گفته کشفی‌نژاد، ظرفیت کل کارگاههای تولیدی حمایتی ۲۹۰ نفر است که از این تعداد ۲۱۰ نفر در شیراز و ۸۲ نفر مابقی در شهرستانهاست و کتاکنون زمینه آموزش و ایجاد اشتغال برای توانخواهان را فراهم کرده‌اند.

او اشاره‌ای هم به فعالیت مرکز پشتیبان شغلی معلولین کرد و گفت: این مرکز به عنوان تنها مرکز پشتیبانی شغلی معلولین در استان فارس هم اکنون در شیراز فعالیت می‌کند و سالانه ۵۰ نفر از معلولین متوسط به بالا در کارگاهها و شرکتهای تحت نظارت کارفرمایان را برای اشتغال پایدار شناسایی و معرفی می‌کند.

مدیرکل بهزیستی فارس خاطرنشان کرد: امسال در بهزیستی فارس اعتباری بالغ بر ۱۶۸ میلیارد تومان در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی برای افراد دارای معلولیت هزینه شده است و مطابق دستورالعمل کشوری کارفرمایانی ک افراد دارای معلولیت را مشغول به کار کنند به شرط‌ پرداخت حقوق برابر قانون اداره‌ کار و بیمه تامین اجتماعی برای توانخواه می‌توانند از تسهیلات کم بهره کارفرمایی، تا سقف ۲۰ نفر و سقف پرداخت ۲میلیارد تومان نیز بهره مند شوند.

کد خبر 52330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد