مددجویان بهزیستی از پرداخت بهای آب، برق و گاز معاف هستند

سرپرست بهزیستی استان یزد گفت: مددجویان تحت پوشش بهزیستی از پرداخت بهای آب، برق و گاز معاف هستند.

رضا ابهّت با اعلام این خبر در آیین اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بهزیستی بافق گفت: معافیت مددجویان مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی از پرداخت آب بهاء، برق بهاء و گاز بهاء، بر اساس بودجه سال 1400است.

وی گفت: این معافیت در مرحله اول برای مددجویان مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی و در مرحله ی بعد برای مستمری گیران پشت نوبت و غیرمستمری بگیران  محقق می شود.

وی تعداد خانواده های تحت پوشش بهزیستی را حدود 2هزار و 500 خانوار ذکر کرد و گفت: 29 هزار و 442 نفر معلول نیز در سطح استان یزد  تحت پوشش بهزیستی هستند.

سرپرست بهزیستی استان یزد در خصوص وام های اشتغالزایی و ساخت مسکن به جامعه هدف بهزیستی گفت:  به زنان سرپرست خانوار دارای فرزند معلول مبلغ 50 میلیون تومان کمک بلاعوض و مبالغی به عنوان وام تعلق می گیرد.

وی افزود: خانواده های دو معلولیتی در حوزه شهری 140 میلیون تومان و در سطح روستایی 85 میلیون تومان کمک بلاعوض و مبالغی به صورت وام تعلق می گیرد.

رضا ابهت با اشاره به مشارکت خیّرین و اهدای 15 سری جهیزیه گفت: خیّرین خوبی پای کار هستند و بسیار خرسندیم که همه ی این امکانات سبب شود مددجویان به استقلال برسند و افراد از حیطه مستمری بگیر و چرخه ی حمایت های دولتی خارج شوند و بتوانند زندگی مستقلی را برای خود فراهم کنند.

وی تشکیل مجمع خیّرین بافق را هم صدایی وهم نوایی خیّرین دانست و گفت: تشکیل این مجمع کاری بسیار هوشمندانه و پر از خیر و برکت است و منجر به هم افزایی نیروها و پیشگیری از سوء استفاده های جمعی می شود.

این مقام مسئول از مجمع خیّرین شهر بافق خواست در زمینه اشتغال و مسکن معلولین و مددجویان بهزیستی نیز ورود کنند. 

گفتنی است؛ آیین اهدای 15 سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بهزیستی استان یزد همزمان با میلاد حضرت جواد الائمه (ع) به همّت مجمع خیّرین شهرستان بافق و با حضور حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر؛ امام جمعه بافق، فرماندار بافق و جمعی از مسئولین محلی برگزار شد.

کد خبر 52274

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد