نشست هم اندیشی سرپرست بهزیستی با استاندار لرستان

این نشست هم اندیشی با حضور استاندار و معاونت امور عمرانی استانداری، در راستای حل مسائل، مشکلات و چالش های پیش روی اداره کل بهزیستی لرستان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی، در این نشست که با حضور استاندار و معاونت امور عمرانی استانداری، در راستای حل مسائل، مشکلات و چالش های پیش روی بهزیستی برگزار شد. همایون عمودی زاده سرپرست بهزیستی استان با بیان اینکه سازمان بهزیستی با بیش از صد و پنجاه ماموریت و فعالیت موازی با برنامه های پنج ساله توسعه، قوانین سنواتی و بالا دستی و همچنین سایر آئین نامه ها و مصوبات تکلیفی دولت با حداقل امکانات و اعتبارات در مقایسه با سایر دستگاههای  حمایتی، وظیفه خدمت رسانی به جمعیت هدف خود را در سطح استان بر عهده دارد گفت: اداره کل بهزیستی با داشتن یازده واحد اداری در شهرستانها و مراکز تابعه و چیزی در حدود ششصد نفر پرسنل و مددکار از معدود دستگاههایی است که با امکانات محدود خدمات شایسته و قابل توجه ای به مددجویان و اقشار نیازمند و آسیب پذیر ارائه می دهد.

عمودی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این نکته که خدمات بهزیستی از قبل از تولد آغاز می شود و تا دوران سالمندی ادامه دارد، تصریح کرد، در حوزه توانبخشی بهزیستی فعالیت های گسترده ای از قبیل خدمت به معلولین جسمی حرکتی، نابینایان، ناشنوایان بیماران اعصاب و روان، بیماران ذهنی، سالمندان و سایر معلولیت های رایج در جامعه انجام می دهد.

وی با تاکید بر ضرورت کنترل و کاهش آسیب های نو ظهور اجتماعی و حساسیت مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: بهزیستی لرستان در حوزه اجتماعی اقداماتی همچون ساماندهی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، کودکان فاقد والد موثر، کودکان کار و خیابانی، کودکان ناشی از آسیب های اجتماعی، دختران و زنان آسیب دیده یا در معرض آسیب، زنان سرپرست خانوار و افراد از کار افتاده بصورت روزانه رصد کرده و انجام می دهد.

سرپرست بهزیستی لرستان در ادامه با بیان اینکه من همه تجربیات کاری ام در کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی را در راستای خدمت به مددجویان عزیز در طبق اخلاص گذاشته ام و در این راه نیازمند همراهی و همدلی همه مدیران در سطوح کشوری و استانی هستم گفت: بهزیستی در حوزه پیشگیری خدمات ارزنده ای انجام می دهد که از آن جمله می توان به درمان و بازتوانی معتادان، نگهداری و بازتوانی معتادان و بیماران ناشی از سوء مصرف مواد مخدر، معتادان متجاهر و همچنین پیشگیری از معلولیت های ژنتیکی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد.

 عمودی زاده با تاکید بر ضرورت خدمات حمایتی مستمر  و پایدار  به اقشار نیازمند گفت: در این حوزه نیز بهزیستی استان همچون سایر حوزه ها اقدامات و فعالیت های زیادی انجام می دهد که بصورت گذرا می توان از اشتغال مددجویان، امورات مربوط به تحصیلات و پرداخت کمک هزینه تحصیلی، مسکن، ازدواج و کفن و دفن نام برد. بهزیستی لرستان با این همه وظیفه حساس و کلیدی سهم قابل توجه ای در ارائه خدمت به نیازمندان، محرومان و اقشار آسیب پذیر جامعه در بین دستگاههای اجرایی و حمایتی برعهده دارد که با این حجم از خدمات نیازمند افزایش اعتبار و توسعه زیرساخت های کمی و کیفی است.

عمودی زاده با اشاره به جلب حداکثری مشارکت خیرین و نیکوکاران و اعتماد سازی در این عرصه گفت: بهزیستی استان نیازمند مشارکت حداکثری آحاد جامعه به ویژه سازمان ها و ارگانهای دولتی در تامین نیازهای ضروری ایتام، شیرخواران بی سرپرست و معلولین مستقر در مراکز شبانه روزی است که می تواند باعث جبران بخشی از نواقص و کاستی ها و کمبود های مالی و اعتباری بهزیستی در خدمت رسانی به جامعه هدف باشد.

عمودی زاده در پایان به اجرای طرح شکرانه سلامت بمنظور جذب مشارکت نیکوکاران و خیرین اشاره کرد و افزود، انتظار داریم دستگاههای دولتی در این امر خدا پسندانه و عام المنفعه با بهزیستی استان همکاری مجدانه داشته باشند.

دکتر زیویار استاندار لرستان ضمن قدردانی از تلاش و مساعی مدیران و پرسنل بهزیستی با اشاره به تبیین فرهنگ انفاق وتعاون و ایجاد روحیه همدلی و همکاری در جوامع انسانی بر اساس آموزه های اخلاقی اسلام گفت: همه تلاش خود را برای ساختن آینده ای روشن برای کمک به مددجویان و افراد تحت پوشش بهزیستی بکار خواهیم بست و به یاری خدا در بحث اعتبارات استانی مشکلات مالی  و چالش های بوجه ای انتظارات بهزیستی  را به صورت ویژه در دستور کار قرار خواهیم داد و رسیدگی می کنیم.   

کد خبر 51916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد