دستگیری معتادان و ایمنی از کرونا، ۲سوال پرتکرار از خط ملی اعتیاد

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: طی ۲ ماه اخیر دو سئوال پرتکرار از خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ داشته‌ایم که در رابطه با دستگیری معتادان و سئوال در رابطه با ایمنی از کرونا با مصرف مواد بوده، که مورد آخر باور اشتباهی است.

ماریت قازاریان امروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مواردی که خانواده‌ها خیلی در رابطه با آن با خط ملی اعتیاد تماس می‌گیرند برای دستگیری فرد معتاد خانواده است که از ما در خواست می‌کنند معتاد را دستگیر کنیم؛ این در حالی است که ما چنین خدماتی نداریم و چنین جایی هم در مراکز مجاز تحت نظر بهزیستی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در چنین مواقعی به خانواده‌ها، راهنمایی و راهکارهایی به آنها داده می‌شود که چطور با فرد معتاد، رفتار و سازش کنند تا از طریق کارهای کوچک، آرامش برقرار شود اما گاهی فرد معتاد تحت تاثیر مواد ممکن است زد و خورد یا رفتارهای پرخطر داشته باشد که آنگاه خانواده‌ها را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ ارجاع می دهیم.

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین طی ۲ ماه اخیر تماس‌های زیادی داشتیم که افراد می‌پرسیدند که آیا مصرف مواد به پیشگیری از کرونا کمک می‌کند که مسلما کمک نمی‌کند و باور غلطی است که در اذهان جا افتاده است.

قازاریان افزود: افراد در تماس با خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ در زمینه تاثیر مواد بر بدن، ذهن و اینکه بر پیشگیری از کرونا تاثیر ندارد، اطلاعاتی می‌گیرند و ممکن است منصرف شوند.

به گفته وی، تا پایان آذرماه امسال ۳۵۰ هزار و ۲۶۱ مورد تماس با خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸ گرفته شده است.

بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، اکنون دو میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف‌کننده مواد مخدر در کشور وجود دارند که بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از ۶۶ درصد مربوط به تریاک است.

به گزارش ایرنا،  سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر با مشارکت یکدیگر از سال ۱۳۸۸ خط ملی اعتیاد را با شماره ۰۹۶۲۸ راه اندازی کرده اند؛ هدف از احداث این خط پیشگیری، درمان و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد است. خط ملی اعتیاد ارایه دهنده مشاوره تلفنی در سه نوبت کاری شبانه روز از ساعت هشت صبح تا ۲۰ است.  

کد خبر 51781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =