نشست تخصصی پیشگیری از خودکشی با عنوان خودکشی در جامعه ایرانی برگزار شد

نشست تخصصی پیشگیری از خودکشی ویژه کارشناسان و تسهیلگران استانهای ایلام، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، همدان و لرستان، با عنوان خودکشی در جامعه ایرانی با حضور سرپرست و معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، نشست تخصصی پیشگیری از خودکشی ویژه کارشناسان و تسهیلگران استانهای ایلام، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، همدان و لرستان با عنوان خودکشی در جامعه ایرانی برگزار شد. در این نشست که بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد. و بیش از صد نفر از استانهای مذکور شرکت داشتند. همایون عمودی زاده سرپرست بهزیستی استان ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این جلسه تصریح کرد، خودکشی انفرادی‌ترین تصمیم زندگی انسان است و افراد به دلیل ناتوانی در مقابله با شرایط و اتفاقات آسیب زا، ممکن است تصمیم به خودکشی بگیرند.

عمودی زاده با بیان اینکه انگیزه خودکشی به تعداد افراد در جامعه متنوع است و  هر کس دلایل خاص خود را دارد، گفت: از مهمترین عوامل خودکشی در جوامع امروزی، می توان به نداشتن مهارت سازگاری، اختلالات روانی، خشم شدید، بیماری‌های جسمی و سوءمصرف مواد مخدر اشاره کرد.

عمودی زاده در ادامه با اشاره به این مطلب که ارتباطات ناسالم خطر خودکشی در نوجوانان را افزایش می دهد تصریح کرد، بسیاری فکر می کنند فردی  که در مورد خودکشی حرف می زند. قصد جلب توجه دارد و امکان ندارد که واقعاً خودکشی کند. اما این مسئله درست نیست و در بسیاری از موارد  شما می توانید با برخورد درست از بروز یک فاجعه انسانی جلوگیری کنید و جان یک فرد را نجات دهید.

کد خبر 51716

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد