۹۹ طرح بهزیستی در استان اردبیل افتتاح شد

۹۹ طرح بهزیستی در زمینه‌های گوناگون به مناسبت دهه مبارک فجر ۱۴۰۰ در نقاط مختلف استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل روز پنجشنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: همزمان با چهل و سومین سال گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در مجموع ۹۹ طرح در نقاط مختلف این استان با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می‌رسد که مهمترین آنها افتتاح ۶۵ واحد مسکونی است.

وی افزود: از این تعداد ۲۴ واحد در شهرستان اردبیل، ۱۱ واحد در نمین، هفت واحد در گرمی، پنج واحد در پارس‌آباد، سه واحد در اصلاندوز، چهار واحد در مشگین‌شهر، چهار واحد در کوثر، سه واحد در نیر، سه واحد در بیله‌سوار و یک واحد در خلخال افتتاح و تحویل مددجویان می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح و بهره برداری از ۲۳ صندوق خرد محلی معلولان در نقاط مختلف استان، بیان کرد: از این تعداد هفت صندوق در شهرستان مشگین شهر، سه صندوق در پارس آباد، سه صندوق در بیله سوار، سه صندوق در نمین،   سه صندوق در گرمی، ۲ صندوق در خلخال، یک صندوق در نیر و یک صندوق در شهرستان سرعین به بهره برداری می رسد.

او چهار مرکز مشاوره تخصصی در شهرستان های اردبیل، بیله سوار و اصلاندوز، سه خانه حمایتی بیماران روانی مزمن در شهرستان های اردبیل و مشگین شهر، یک خانه کوچک معلولین ذهنی در بیله سوار، و یک مرکز روزانه آموزش و توانبخشی زنان سالمند در اردبیل و فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی ویژه معلولان در پارس آباد را از دیگر طرح های افتتاحی عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از آغاز اجرای طرح کشوری مداخلات خانواده محور کنترل و کاهش خشونت خانگی علیه دختران و زنان در استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح با همکاری وزرات کشور و سازمان بهزیستی در ۶ استان به صورت پایلوت اجرا می شود که استان اردبیل هم یکی از آنها است.

ستاری اضافه کرد: در این طرح دختران و زنان آسیب دیده از خشونت خانگی مورد مداخلات تخصصی روانشناسی، مددکاری، و حمایت های مالی قرار خواهند گرفت.

 وی رایگان بودن خدمات مراکز جامع توانبخشی را از دیگر خدمات به مناسبت دهه مبارک فجر امسال عنوان کرد و گفت: خدمات این مرکز شامل فیزیوتراپی، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی و گفتاردرمانی در این مناسبت برای عموم رایگان خواهد بود.

ستاری ادامه داد: دیدار چهره به چهره با مددجویان، بازدید از خانواده‌های زیر پوشش، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستانها، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی، هنری، کتابخوانی، تجلیل از ورزشکاران، برگزاری مسابقه حماسه ظهور با موضوع عکس‌های سلفی از مراسم راهپیمایی و معرفی خدمات و فعالیت‌های صورت گرفته از طریق شبکه‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های اداره کل بهزیستی استان در این ایام   است.

وی با اشاره به اینکه از بعد خانوار در مجموع ۵۸ هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش بهزیستی هستند، افزود: در حال حاضر از ۳۸ هزار پرونده موجود در بهزیستی استان حدود ۳۲ هزار توانخواه از خدمات غیرنقدی، حمایتی و مستمری بهزیستی در استان اردبیل بهره‌مند هستند.

وی اظهار کرد: هر ماه بیش از ۹۵ میلیارد ریال به مددجویان تحت پوشش بهزیستی در استان اردبیل مستمری پرداخت می شود.

۱۲ بهمن‌ماه سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به ایران پس از ۱۵ سال تبعید تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ با عنوان ایام‌الله دهه مبارک فجر نام‌گذاری شده است.

کد خبر 51628

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد