قرچک| برگزاری کارگاه آموزشی آگاه سازی زنان و دختران

کارگاه آموزش خانواده و  آگاه‌سازی زنان و دختران در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آشنایی با حقوق فردی آنان  در مرکز مثبت  زندگی همراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، این کارگاه آموزشی برای تعدادی از بانوان سرپرست خانوار  برگزار شد که رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک در ابتدای شروع این کارگاه گفت:
هدف از آموزش خانواده، یعنی دادن اطلاعات و آگاهی‌های لازم به هریک از اعضای خانواده در جهت  داشتن یک خانواده موفق و پویا که هریک از اعضای خانواده، به درستی وظایف و  نقش‌ها و مسئولیت خود را در برابر دیگر اعضای خانواده، افراد جامعه و آفریدگار خود به نحو مطلوبی اجرا می‌کنند.

اردشیر بهرامی ادامه داد: آموزش‌هایی‌که والدین نیاز دارند، با توجه به پیشرفت جامعه، بسیار زیاد و متنوع است، اما برای آموزش والدین لازم است در هر منطقه، نیازهای آموزشی آنان به طور دقیق شناسایی شده و براساس آنها برنامه آموزشی طراحی شود.

وی افزود: خانواده، یک نهاد و واحد اجتماعی و مطابق با نیازهای فطری هر فرد در هر جامعه و فرهنگ است و حفظ استحکام و قوام آن نیز محتاج تلاش و هم‌فکری همه اندیشمندان مسئول و دانشمندان علوم انسانی و تربیتی است.

بهرامی در ادامه تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های دنیای امروز، انفجار علم و دانش در همه حوزه‌ها و تأثیر ژرف آن در زندگی فردی و اجتماعی است؛ به تناسب این گسترش  علوم، حیات روانی انسان‌ها پیچیدگی می‌یابد و برای شناخت بهتر انسان‌ها با یکدیگر در مناسبات اجتماعی که خانواده بارزترین و عمیق‌ترین نمونه آن است، محتاج به علم و دانشی بیش از گذشته هستیم؛ این امر، آموزش‌های مستمر را برای هر زن و مردی ضروری می‌سازد، آموزش‌هایی‌که در نتیجه آن ضمن شناخت بیشتر، خانواده‌ها قادر باشند نقش‌ها و وظایف خود را در مقابل همسر و فرزندان انجام دهند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: وقتی زنی را تعلیم دهیم در واقع خانواده‌ای ‌را تعلیم و آموزش داده‌ایم.

کد خبر 51216

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد