نشست جامعه توانخواهان، نابینایان و ناشنوایان با معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری

مدیرکل بهزیستی استان پیگیری، کاهش و برطرف کردن مشکلات و موانع جامعه هدف معلولان یکی از اهداف سازمان بهزیستی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان  نشست جامعه توانخواهان، نابینایان و ناشنوایان استان با ریواده، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در سالن جلسات کوثر استانداری برگزار شد.

در این نشست سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان ایجاد فرصت برابر برای معلولان، نابینایان و ناشنوایان را موضوعی که کارگروه فرهنگی اجتماعی استان باید دنبال نماید و از ظرفیت های قانونی موجود برای تحقق آن بهره گیرد بیان و تصریح کردند : چالشها، موانع و محدودیت ها در خصوص اجرای هرچه بهتر قانون حمایت از جامعه نابینایان، ناشنوایان و معلولان جسمی حرکتی باید بررسی، رسیدگی و برطرف شود.

وی در ادامه خواستار برگزاری نشست های با انجمن ها و نمایندگان جامعه نابینایان، ناشنوایان و معلولان جسمی حرکتی استان با حضور مدیران اجرایی مرتبط به صورت مستمر شده و ابراز داشتند : اولین راهبرد ما باید این باشد که بستر های مشارکت مردم در قالب انجمن ها، تشکل ها و خیریه ها تقویت شود تا بتوانیم شاهد اجرای موثر تر امور نابینایان، ناشنوایان و معلولان جسمی حرکتی باشیم.

ریواده در پایان : بهزیستی برای رسیدگی بهتر به امور معلولین  نیازمند یاری و مساعدت است و همه در این موضوع مسئول هستند، مطالبه گری در حوزه رسیدگی به مشکلات ناشنوایان، نابینایان و معلولان امری حائز اهمیت است.

در ابتدای این جلسه علیرضا ایزدپور ضمن تقدیر و تشکر از برنامه ریزی بمنظور برگزاری این نشست گزارشی از عملکرد بهزیستی استان در ارائه خدمات به جامعه هدف به ویژه نابینایان، ناشنوایان داشته و ابراز داشتند : بهزیستی استان هم اکنون بیش از ۱۳ هزار معلول شناسایی شده را در استان تحت حمایت دارد.

وی این ۱۳ هزار نفر را در قالب ۶۲۴ نفر صوت و گفتار، یک هزار و ۸۵۷ نفر شنوایی، یک هزار و ۶۴۸ نفر بینایی، یک هزار و ۴۹۵ نفر روان، دو هزار و ۸۰۷ نفر ذهنی و چهار هزار و ۷۹۶ بیان که از خدمات سازمان بهزیستی کشور بهره مند می شوند.

ایزدپور انجمن های تحت نظارت بهزیستی استان را بازوان این اداره کل در عملیاتی کردن طرح ها و برنامه های اجرایی دانسته و تقویت آنان را تقویت سازمان و تحقق اهداف پیش بینی شده بیان داشتند.

مدیرکل بهزیستی استان پیگیری، کاهش و برطرف کردن مشکلات و موانع جامعه هدف معلولان را یکی از اهداف و برنامه های سازمان بهزیستی برشمرده و در پایان دو هدف و الویت بهزیستی کشور را ایجاد اشتغال پایدار و مسکن بیان و تصریح کردند : در چند سال اخیر گام های بلندی در تحقق این هداف برداشته شده است.

کد خبر 51169

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد