در رسانه/در موضوع پیشگیری از خودکشی ورود کرده ایم

دکتر سید محمد صادق کشفی نژاد با تاکید بر ضرورت افزایش اقدامات پیشگیرانه در پدیده خودکشی، گفت کارگاه تخصصی پیشگیری از خودکشی در اداره کل بهزیستی فارس و با همت اداره بهزیستی و اداره کتابخانه عمومی شهرستان فیروزآباد و معاونت پیشگیری بهزیستی فارس برگزار شده است.

به گزارش نگاه پارس /در این کارگاه ۱۰ استان دارای اولویت اجرا در برنامه پیشگیری از خودکشی، ۳۶ شهرستان استان فارس و اعضای کمیته تخصصی پیشگیری از خودکشی حضور داشتند.
کشفی نژاد با بیان اینکه: وضعیت خودکشی در استان فارس نگران کننده است افزود در پدیده خودکشی باید به دنبال علت‌ها گشت، متاسفانه در سال‌های اخیر به دلایل متعدد از جمله افزایش مشکلات اقتصادی، شیوع ویروس کرونا، افزایش اضطراب بین افراد جامعه، شاهد گسترش نگران‌کننده این پدیده شوم بوده‌ایم.
او با بیان اینکه بر اساس آمار موجود،سالانه حدود ۷۰۰ هزار نفر در جهان به راه های مختلف به زندگی خود پایان می‌دهند، افسردگی ،اضطراب، مشکلات خانوادگی و مسائل اجتماعی را از جمله عوامل مهم در سوق دادن افراد به سوی خودکشی عنوان کرد و اظهار داشت: در این بین بهزیستی با گسترش ظرفیت مراکز مشاوره و ورود تخصصی به این موضوع اقدامات وسیع و تاثیرگذاری را به منظور کنترل و کاهش آسیب خودکشی انجام می دهد.
مدیر کل بهزیستی فارس همچنین افزود در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۱۷ هزار و ۶۱۵مورد تماس با اورژانس اجتماعی بهزیستی فارس برقرار شده و در زمینه تماس های خودکشی تیم اورژانس به سرعت در محل حضور یافته و به اجرای راهکارهای لازم پرداخته اند.
سید محمد صادق کشفی نژاد خاطرنشان کرد بهزیستی با تمام توان در راه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام بر می دارد و کارشناسان و متخصصان مجرب بهزیستی تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بسته اند، اما اگر به دنبال نتیجه مطلوب تری هستیم باید تمام دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند

کد خبر 51114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد