در رسانه | ۲۰۰ گروه جدید خودیار در کردستان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان کردستان از راه‌اندازی ۲۰۰ گروه جدید خودیار طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸۵۰ گروه خودیاری در روستاهای استان فعال است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین رسولی، مدیرکل بهزیستی استان کردستان امروز، چهارم بهمن‌ماه در نشست هماهنگی توسعه گروه‌های خودیار بهزیستی در استان کردستان اظهار کرد: با عنایت به درخواست استان و موافقت دفتر امور خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور ۲۰۰ گروه جدید خودیار در استان کردستان تشکیل شود.

وی با اشاره به لزوم افزایش و حمایت از گروه‌های خودیار افزود: افزایش اختصاص تسهیلات به این گروه‌ها علاوه بر اشتغال و خودکفایی افراد تحت پوشش سبب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و عدم افزایش پرونده‌های تحت پوشش بهزیستی و سایر ارگان‌های حمایتی می‌شود.

محسن شجاعی، معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان در ادامه این نشست گفت : در حال حاضر ٨۵۰ گروه خودیار در روستاهای استان فعالیت دارند و ۷۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارت بانک کشاورزی تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی افزود: در این گروه‌ها ۱۵ تا ۲۵ نفر از زنان روستایی که با آموزش مؤسسه طرف قرارداد بهزیستی و مجریان محلی، از پس‌اندازهای اندک خود، به یکدیگر وام پرداخت می‌کنند و بعد از اعتبارسنجی در چند نوبت بدون ضامن و صرفٱ به اعتبار گروه از طرف بانک به آن‌ها وام پرداخت می‌شود تا به حل مشکلات اقتصادی خانواده، ایجاد اشتغال‌های خرد خانگی و ارتقای وضعیت زندگی اعضا بیانجامد.

کد خبر 51005

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد