در رسانه | در جلسه هماهنگی توسعه گروههای خودیار مطرح شد؛
۲۰۰ گروه جدید خودیار در استان کردستان تشکیل می شود

جلسه هماهنگی توسعه گروههای خودیار بهزیستی در استان کردستان،با حضور مدیر کل،ذیحساب،معاون امور اجتماعی،مدیر عامل و مسئولین موسسۀ تاک در دفتر مدیرکل بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش کُردتودی،  مدیر کل بهزیستی استان کردستان اظهار داشت: با عنایت به درخواست استان و موافقت دفتر امور خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور،مقرر است ۲۰۰گروه جدید خودیار در استان کردستان تشکیل شود.

حسین رسولی با اشاره به لزوم افزایش و حمایت از گروه های خودیار گفت : افزایش اختصاص  تسهیلات به این گروه ها علاوه بر اشتغال و خودکفایی افراد تحت پوشش ، سبب پیشگیری از آسیب های اجتماعی و عدم افزایش پرونده های تحت پوشش بهزیستی و سایر ارگان های حمایتی می گردد.

همچنین محسن شجاعی معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان گفت : در حال حاضر ٨۵۰ گروه خدمات مالی خرد (گروههای خودیار) در روستاهای استان فعالیت دارند و هفتصد میلیارد ریال از محل اعتبارت بانک کشاورزی،تسهیلات،دریافت نموده اند.

در این گروههای ۱۵ تا ۲۵ نفر از زنان روستائی که با آموزش مٶسسه طرف قرارداد بهزیستی و مجریان محلی،از پس اندازهای اندک خود،به یکدیگر وام پرداخت میکنند و بعد از اعتبار سنجی،درچند نوبت بدون ضامن،وصرفٱ به اعتبار گروه از طرف بانک،به آنها وام پرداخت میگردد تا به حل مشکلات اقتصادی خانواده،ایجاد اشتغال های خرد خانگی و ارتقاء وضعیت زندگی اعضاء،بیانجامد.

کد خبر 50992

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد